Vadīt no attāluma • IR.lv

Vadīt no attāluma

«Daudz biežāk šobrīd saskaramies ar situāciju, kad jaunā vadītāja ģimene nepārceļas, bet vadītājs veido savu attālinātā darba modeli, kas der konkrētajam uzņēmumam un viņam pašam,» stāsta personāla atlases uzņēmuma Amrop vadošais partneris Viesturs Lieģis. Foto no personīgā arhīva
Agra Lieģe-Doležko

Augsta līmeņa darbiniekiem attālinātais darbs bieži nesagādā problēmas, jo, strādājot vadības līmenī, viņi pieraduši paši organizēt savu laiku. Lielākais izaicinājums ir attālināti strādājošas komandas vadīšana

Attālinātais darbs pēdējo divarpus gadu laikā kļuvis par vienu no «karstākajiem» tematiem biznesa vidē un daudzu uzņēmumu ikdienā ienesis pārmaiņas, ar kurām būs jārēķinās ilgtermiņā. Tā priekšrocības, trūkumi, uzņēmumu nākotnes politika, biznesa iespējas, tehnoloģiju attīstība un vērienīgas pārmaiņas, ko pieprasa dažādu hibrīdmodeļu ieviešana, — pilnīga vai daļēja attālinātās strādāšanas ieviešana uzņēmuma vadībai liek pārskatīt daudzus ar uzņēmuma produktivitāti un nākotnes izredzēm saistītus faktorus. Kā tā ietekmē paša vadītāja darbu?

Pandēmija paātrināja un veicināja dažādu procesu ieviešanu. Taču lielā mērā tā bija tikai katalizators — cilvēkiem nācās strādāt attālināti, bet, to darot, daudzi saprata, ka tas ir ne tikai iespējams, bet var būt pat patīkami un produktīvi. Uzņēmumi aptvēra, ka pie līdzšinējā modeļa pilnībā neviens nekad vairs neatgriezīsies. 

Taču būtisks jautājums joprojām ir par uzņēmumu darba politiku attiecībā uz jauno strādāšanas modeli. «Latvijā nav daudz uzņēmumu, kas apzināti domātu par attālinātā darba politikas veidošanu savā organizācijā, bet tā, protams, nav tikai Latvijas problēma. PricewaterhouseCoopers nesen veikta pētījuma rezultāti, kurā tika aptaujāti uzņēmumu vadītāji, liecina, ka aptuveni trešdaļa uzņēmumu domā par atgriešanos pie darba birojā, trešdaļa — vēros, kā notikumi attīstās, tā teikt, go with the flow, un tikai trešdaļa uzskata, ka ir svarīgi strādāt pie konkrētas attālinātā darba politikas, lai to veiksmīgi izdotos integrēt un veidot hibrīdmodeļus,» stāsta augstākā līmeņa personāla atlases uzņēmuma Amrop vadošais partneris Viesturs Lieģis. 

Par attālinātā darba organizēšanu un vadīšanu, pasaules tendencēm un pieredzi, neklātienē vadot uzņēmumus vairākās valstīs, Ir Nauda stāsta trīs pieredzējuši vadītāji.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu