
Ilustratīvs attēls
Centralizētajā matemātikas eksāmenā, salīdzinot ar citiem obligātajiem eksāmeniem, skolēni vidēji uzrāda zemākus rezultātus, taču gadu no gada tie tomēr uzlabojas. Daudzi uzskata, ka rezultātus uzlabo arī tas, ka kopš 2009. gada šis centralizētais eksāmens ir obligāts. Vērtējot skolēnu sniegumu jāņem vērā dažādi aspekti – 2020. un 2021. gads (daļēji arī 2022. gads) tika aizvadīti pandēmijas zīmē un emocionālais fons ietekmē gan skolēnu motivāciju, gan attieksmi pret mācībām. Par matemātiku kā par priekšmetu joprojām valda arī daudzi aizspriedumi un pārāk maz tiek runāts, cik lielu pienesumu ikviena cilvēka dzīvē sniedz šī priekšmeta apguve.
Pārmaiņu laiks skolēniem un skolotājiem
Mēs dzīvojam pārmaiņu laikā – ar tām saskaras gan skolēni, gan skolotāji, un tās, protams, atstāj ietekmi arī uz eksāmenu rezultātiem. Šogad tika veiktas izmaiņas matemātikas eksāmena uzbūvē un saturā, turklāt pirmo reizi eksāmenus kārtoja 11.klases skolēni un profesionālo izglītības iestāžu audzēkņi, kuri apguvuši optimālā mācību satura apguves līmeņa kursus atbilstoši jaunā standarta prasībām. Šos rezultātus varēsim vērtēt tikai nākamgad, kad būs iespējams salīdzināt divu gadu sniegumu. Pārmaiņas skar arī pedagogus – līdz ar jauno kompetenču pieejas ieviešanu, arī skolotāji mācās un pieredze veidojas pakāpeniski.