Uz izaugsmi! • IR.lv

Uz izaugsmi!

Olga Kņazeva

Otro gadu pēc kārtas pasniegta Latvijas E-komercijas gada balva. Pērn daudzi vēl tikai spēra pirmos soļus interneta tirdzniecībā, bet šogad uzņēmumi jau nopietni domājuši par attīstību, saka E-komercijas zvaigznes 2022 žūrijas priekšsēdētājs Arnis Jēkabsons

Par galvenajām balvām cīnījās 50 Latvijas e-veikali. Finālistu vidū gan interneta tirdzniecības milži, gan jaunpienācēji. «Šis gads mums parādīja, cik Latvijā ir daudz brīnišķīgu mazo biznesu, kas spējuši savu produkciju izplatīt ne tikai gadskārtējos tirdziņos vai mazos veikalos, bet piedāvāt to plašākai publikai interneta vidē. Vērojot dalībnieku progresu no gada uz gadu, varu droši teikt, ka gada balva dod pozitīvu ietekmi nozarei gan iedvesmojot, gan dažādās diskusijās palīdzot kopīgi celt līmeni,» saka Arnis Jēkabsons. «Piedāvāt savas preces un pakalpojumus internetā iemācījās ne tikai lieli zīmoli, kuri to līdz šim nedarīja, bet arī radās mazi un vidēji uzņēmumi, kuriem tie bija pirmie soļi biznesā. Ļoti svarīgi, ka arī pēc pandēmijas mēs visi turpinām šo izaugsmes ceļu. Lielākā daļa nākotnes e-komercijas zvaigžņu ir tikai sava ceļa sākumā. Tāpēc šādi pasākumi, kas veicina nozares izaugsmi, iedrošinot arī citus uzņēmējus, ir jāorganizē, lai dotu iespēju mācīties citam no cita un sasniegt globāli labus rezultātus,» stāsta Raitis Puriņš, Printful globālā mārketinga vadītājs.

Šobrīd gandrīz ceturtā daļa, 24%, Latvijas iedzīvotāju internetā iepērkas regulāri, vismaz divas vai trīs reizes mēnesī, norāda Arnis Jēkabsons, Element Digital vadītājs un E-komercijas gada balvas žūrijas priekšsēdētājs. Tas ir par 6,3% vairāk nekā 2020. gadā. «Tāpēc, ja pērn daži uzņēmumi spēra pirmos soļus e-komercijā, šogad ir laiks pilnveidoties un spert nākamos pretī izcilībai. Ar šo konkursu mēs vēlamies godināt nozares izcilniekus un iedvesmot arī citus meklēt efektīvākos risinājumus,» uzsver Jēkabsons.

Lētāk, ātrāk, ērtāk

Pēc interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius datiem, jau otro gadu pēc kārtas internetveikalu klientu skaits ir audzis — 84% iedzīvotāju pēdējo sešu mēnešu laikā ir veikuši pirkumus internetā, turklāt vairāk nekā puse (53%) uzskata, ka turpmāk virtuālajā vidē iepirksies vēl biežāk.  Par 95% palielinājies arī internetveikalos veikto pasūtījumu skaits, turklāt gandrīz trešdaļa «virtuālo» pirkumu bijuši vērtībā no 100 līdz 500 eiro, gadu iepriekš tik lieli tēriņi bijuši par katru ceturto pirkumu.

Nenoliedzami tikpat liela izaugsme piedzīvota piegādes jomā. Omniva dati liecina, ka 2021. gadā uzņēmums kopumā piegādāja par 50% vairāk paku nekā 2020. gadā, bet atsevišķās preču kategorijās pieaugums bijis pat par 700%. Visbiežāk ļaudis pakomāta skapīšos gaidījuši internetā pasūtītu apģērbu, skaistumkopšanas un veselības produktus.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu