
Ilustratīvs attēls
Pandēmijas laikā vērojamā viltus ziņu izplatība aktualizēja jautājumu par sabiedrības medijpratību un spēju izvērtēt, kādus informācijas avotus izmantot, taču vienlīdz aktuāls ir arī jautājums par finanšu pratību, īpaši jauniešu, un tas dienaskārtībā parādījies salīdzinoši nesen. Finanšu pratība būtu jāpiedāvā kā mācību priekšmets (vai vismaz izvēles priekšmets) skolās un augstskolās, līdzīgi kā pašlaik tas ir ar civilo aizsardzību. Ieguldot laiku un resursus bērnu un jauniešu finanšu pratības stiprināšanā šodien, mēs nākotnē iegūsim sabiedrību, kas daudz veiksmīgāk spēs plānot savu, savas ģimenes budžetu, izpratīs nodokļu politiku un citus būtiskus jautājumus.
Pandēmijas laikā ļoti daudzi pilnībā vai uz laiku zaudēja darbu un tas arī skara jauniešus, kas piestrādāja tirdzniecības vietās, kino un izklaides vietās vai viesmīļiem restorānos. Rodas jautājums, vai šie jaunieši bija gatavi tam, ka zaudēs darbu, vai viņiem bija finanšu drošības spilvens un izpratne, kāds atbalsts viņiem pienākas?