Paštestu sāga: turpinājums • IR.lv

Paštestu sāga: turpinājums

Baiba Kļava, Nellija Ločmele

Kamēr mediji pagājušajā nedēļā centās noskaidrot, cik uzticams ir valsts iepirktais un skolām izdalītais Singclean tests, tā piegādātājs uzvarējis nākamajā cenu aptaujā — šonedēļ Latvija saņems vēl 3,15 miljonus šo testu, par kuru efektivitāti bija radušās šaubas

Šonedēļ Ir turpināja pētīt, vai ir neatkarīgi pierādījumi ķīniešu uzņēmuma Singclean ražotā un Latvijas valsts iepirktā Covid-19 paštesta efektivitātei, jo šo testu izmanto skolās.  Omikrona vilnis turpina velties, un testa uzticamība tagad ir īpaši svarīga, kopš skolās atcelta kontaktpersonu izolācija — tātad bērni, kuru inficēšanās netiek skrīninga testos laikus atklāta, turpina skolā aplipināt citus. Atgādināsim, ka šaubas par Singclean testu radās, kad atklājās, ka cits šī paša ražotāja tests Ērliha institūtā Vācijā nav izturējis neatkarīgu pārbaudi — tā jutīgums izrādījās 0%, bet Latvijas skolām piegādātais tests nebija institūtā pārbaudīts.

Kādi ir galvenie fakti un secinājumi, ko Ir izdevies noskaidrot? 

1. Jauns pievedums

Piektdien, 18. februārī, valsts iepirkumā ir noslēgts jauns līgums ar piegādātāju Addo Defense — par 2,5 miljoniem eiro nopirkta vēl viena Singclean testu partija. Testu skaits ir 3,1 miljons, un tie jāpiegādā šonedēļ. Šis paštests cenu aptaujā četru piegādātāju konkurencē bija izteikts līderis un ieguva maksimālo rezultātu — 100 punktus, piedāvājot zemāko cenu un ātrāko piegādes termiņu.

Līdz šim Latvijā kopumā iepirkti 14,7 miljoni paštestu, no tiem 6,7 miljoni — Singclean ražojums. Tā piegādātājs Addo Defense uzvarējis divās cenu aptaujās. Vienā no tām uzņēmumam piecu konkurentu vidū bija tikai trešais augstākais punktu skaits, tomēr abu līderu piedāvājumi tika atzīti par nederīgiem, jo tie nebija izpildījuši visas prasības. Taču jaunākajā iepirkumā piegādātājs spēja piedāvāt zemāku cenu — 0,79 eiro gabalā (iepriekš 0,85). Kā izdevies cenu samazināt? Uzņēmuma valdes loceklis Kārlis Eindorfs skaidro, ka nozīmīgākais faktors esot loģistikas izmaksas. «Pirmā piegāde tika veikta janvārī, ķīniešu jaunā gada mēnesī, kad loģistikas izmaksas bija augstas, nākamajā piegādē ir izdevies vienoties ar ražotāju par izmaksu optimizāciju.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu