Katrai kolas bundžiņai ir nozīme • IR.lv

Katrai kolas bundžiņai ir nozīme

Sergejs Kamoliņš «novietojis» sevi pie Hansa Kristiana Andersena pieminekļa Kopenhāgenā. Foto no personīgā arhīva
Marija Leskavniece

Sergejs Kamoliņš savā Product Placement Blog izveidojis iespaidīgu datubāzi, kurā uzskaitīts produktu izvietojums populārās filmās un seriālos

Kerija Bredšova, apsēdusies pie Apple datora, veras tālumā. Šī aina pazīstama ikvienam seriāla Sex and the City un nu arī tā turpinājuma And Just Like That skatītājam. Kadrs it kā izsaka varones vieglprātīgo un brīvdomīgo dzīvesveidu, kurā vienīgās rūpes ir atrast savā vai draudzeņu pieredzē pietiekami pikantu pavedienu nākamajam rakstam. Un tieši Apple klēpjdators var būt pirmais solis uz šādu dzīvi.

Vēl ilgi pirms tam, kad dažādas interneta personības sāka mūs iedvesmot pirkt aizvien vairāk un vairāk, uzņēmumi ieguldīja līdzekļus, lai viņu produkts parādītos populāros mākslas darbos. Pa pilienam vien vairojot skatītājos vēlmi tikt pie tādas pašas lietas, kāda ir iemīļotajam varonim. Savulaik dažādi kuģniecības uzņēmumi esot centušies panākt, lai viņu firmas nosaukums parādās Žila Verna slavenajā grāmatā 80 dienās apkārt zemeslodei. 

Savukārt Pirmā pasaules kara mēmajā drāmā Spārni, pirmajā, kas saņēma Amerikas Kinoakadēmijas balvu kā gada labākā filma, bija izvietota Hershey’s šokolādes reklāma, bet 50. gados romantiskus seriālus sāka dēvēt par ziepju operām tāpēc, ka to laikā savas reklāmas pārraidīja tādas joprojām zināmas korporācijas kā Procter&Gamble un Unilever.

Tiešām nereklamē?

Kopumā seriālā Sekss un lielpilsēta izvietotas 806 dažādu produktu reklāmas, bet tā turpinājuma pagaidām publiskotajās sērijās — 124. Sākot no jau minētā datora (kura modeļi, protams, mainās līdzi laikam) līdz pat Bolt Food amerikāņu līdzinieka Uber Eats ēdienu piegādes kurjera aukstumizturīgajai somai.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu