Viss pārējais tur ir • IR.lv

Viss pārējais tur ir

Elīna un Rūdolfs Gediņi. Foto — Reinis Hofmanis
Edīte Tišheizere

Horeogrāfi Elīna un Rūdolfs Gediņi gaida sava iestudējuma Ļoti labas minūtes pirmizrādi, jo tas ir stāsts arī par viņiem pašiem

Ja apstākļi būs labvēlīgi, 1. februārī Dailes teātrī vērsies priekškars neierastam un intriģējošam darbam: divi radoši tandēmi — horeogrāfi Elīna un Rūdolfs Gediņi un scenogrāfijas un kostīmmākslas meistari Reinis un Krista Dzudzilo — vienojušies sarunā par attiecībām un grūti atrisināmiem jautājumiem. Ļoti labas minūtes — tāds nosaukums dots šim stundu garajam uzvedumam. Darbs pie šīs izrādes Elīnai un Rūdolfam sācies ar vācu filozofa Valtera Benjamina (1892—1940) Maskavas dienasgrāmatu lasīšanu un karstu vēlēšanos filozofa precīzo vārdu iemiesot ne mazāk precīzā ķermeņa valodā. Ļoti labas minūtes — tā Benjamins apraksta dažus mirkļus, ko bezjēdzīgā dienā izdevies pavadīt kopā ar leģendāro latviešu režisori Asju Lācis, pie kuras devies uz pēcrevolūcijas smaguma plosīto Maskavu.

Gan Elīna, gan Rūdolfs strādā Latvijas teātrim šodien ļoti būtiskā profesijā — viņi ir horeogrāfi, kas neatdalāmā savienībā ar režisoru, scenogrāfu un aktieri rada izrādi kā veselumu. Elīna — iepriekš pazīstama kā Lutce — vairākus gadus bijusi daļa no spēcīgas komandas, kas saliedējusies ap režisoru Viesturu Kairišu. Uguns un nakts, Pērs Gints, Salome Nacionālajā, Karalis Līrs Mihaila Čehova Krievu teātrī, Klīstošais holandietis Nacionālajā operā — tie ir tikai daži no kopdarbiem. Rūdolfs krietni vairāk strādājis neatkarīgo teātru projektos. Sarunājoties ar abiem, neatstāj sajūta, ka viņi risina vēl kādu nebeidzamu dialogu — par savām attiecībām, par savu vietu teātra hierarhijā, par dzīvi, kas izteikta kustību valodā.

Kādas izrādes jums pašiem patīk?
Rūdolfs. Lai tās labāk ir sliktas nekā garlaicīgas.

Elīna. Esmu ievērojusi, ka man patīk, ja viss netiek pateikts ar vārdu, bet tiek atstāta telpa vizuālajām zīmēm — pie tām es pieskaitu arī kustību. Man nepatīk, ja teātris ir vienkārši lugas pārnesums uz skatuves ar reālpsiholoģiskām attiecībām.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu