Laikmetīgās mākslas festivāls Survival Kit šogad apdzīvo Rīgas memoriālos muzejus, kuros saplūst personību piemiņas stāsti un 25 mūsdienu mākslinieku refleksijas par dzīvi novecojošā sabiedrībā, tās jēgu un trauslumu
Eduarda Smiļģa Teātra muzeja dārzu kā metaforisks priekškars šķērso bālgani zilas drapērijas. Tās iegrimst strūklakas baseinā, izspraucas starp kokiem un slīd pāri celiņiem, atgādinot izžautu veļu, kas pagalmā strikti nodala kaimiņu teritorijas. Mākslinieču Flo Kasearu un Elīnas Vītolas «lielākais akvarelis» (tā apjomīgo instalāciju The Cut smejoties nosaukušas festivāla kuratores Ovula Durmusoglu un Joanna Varša no Berlīnes) stāsta par dārza sadalījumu starp tā saimniekiem Rīgas pašvaldību, valsti un Smiļģa pēcnācējiem, par sarežģīto līdzāspastāvēšanu. Tas ir viens no īpaši festivālam veidotajiem darbiem, kas radīti, ņemot vērā konkrētās vietas kontekstu. Šādu pieeju izvēlējušies vairums vietējo autoru, savukārt ārzemju mākslinieki paplašina festivālā risināto jautājumu klāstu, kurus vieno sabiedrības izdzīvošanas un novecošanas tēma.
Abonē žurnāla digitālo versiju un atbalsti kvalitatīvu žurnālistiku!
Ja esi jau abonents, lūdzam autorizēties ar savu e-pastu.