Ģertrūdes baznīcas apkārtnes uzlabošana – solis ceļā uz cilvēcīgāku pilsētu 2

Projekta vizualizācija.
Toms Krilovs, Rīgas Centra attīstības biedrības valdes loceklis
Print Friendly, PDF & Email

Rīgas Centra attīstības biedrība Rīgas domē iedzīvotāju balsošanai iesniegusi projektu par Rīgas Vecās Svētās Ģertrūdes luterāņu baznīcas apļa labiekārtošanu un revitalizēšanu. Projekta ietvaros plānots atjaunot vēsturiskos koku stādījumus ietvju malās visapkārt baznīcai, paplašināt gājēju zonu, to labiekārtojot ar soliņiem, izveidot vairākas gājēju pārejas, kā arī mazināt tranzīta plūsmu ap baznīcu.

Šis būtu liels solis sakārtotas pilsētas virzienā, sabalansējot gājēju un transporta plūsmas un labiekārtojot vēsturisku teritoriju. Ģertrūdes baznīcas apļa pārmaiņu rezultātā šī unikālā un iespaidīgā pilsētas telpa iegūs pavisam citu kvalitāti. To ne tikai varēs, bet gribēsies baudīt gan pašiem, gan pilsētas viesiem. Šāda telpiska transformācija paver pavisam jaunas perspektīvas arī tuvumā esošo biznesu dienas kārtībā.

Mēs to saucam par satiksmes mierināšanas projektu, kurā vieta būtu pilnīgi visiem satiksmes dalībniekiem, taču pamainot prioritātes.

Auto iebraukšana vēl joprojām būs aplī iespējama – gan iebraucot visu māju pagalmos, gan daudzstāvu autostāvvietā, un, protams, operatīvajam transportam un piegādēm. Tāpat plānots atstāt stāvvietas visā Baznīcas ielas garumā. Projekta mērķis, to realizējot, – lai droši un ērti pārvietoties būtu visiem satiksmes dalībniekiem, turklāt teritorijai tiktu atdota tās vēsturiskā spozme. No vienkārši tranzīta apļa šai teritorijai ir potenciāls kļūt par vienu no skaistākajām vietām centrā – apzaļumota, ar cieņu pret vēsturi, arhitektūru un cilvēku. Grūti tam noticēt, bet vēl salīdzinoši nesen trolejbusi traucās arī ap Brīvības pieminekli.

Mūsu piedāvājums ir mēģināt vismaz pašus skaistākos objektus Rīgas centrā atbrīvot no šosejas ceļastaba statusa.

Projekts tā tapšanas gaitā vairākkārt saskaņots arī ar baznīcas draudzi, kas jau gadiem cer uz sakārtotu infrastruktūru, jo pašreizējā situācija ne vien apdraud gājēju drošību un ievērojami apgrūtina tās paspārnē esošās zupas virtuves darbību, jo cilvēkiem jāstāv rindā būtībā uz braucamās daļas, bet apdraud arī pašu baznīcu. Tranzīta izraisītās vibrācijas pa bruģakmeni rada baznīcas ēkas un vitrāžu vibrāciju, bet autostāvvietas gaisotne visapkārt rada visatļautības sajūtu, pat līdz tam, ka baznīcas apkārtnē tiek kārtotas dabiskās vajadzības.

Ja vēlamies, lai centrā atgriežas iedzīvotāji un uzņēmēji, vide ir jāveido tāda, kurā gribas atrasties un uzkavēties. Pēdējo desmit gadu laikā iedzīvotāju skaits centrā būtiski sarucis, kas nozīmē, ka līdzšinējā stratēģija – izcirst kokus un infrastruktūru maksimāli atvēlēt tikai tranzītam – acīmredzami nav veiksmīga un ir jāmaina. Mobilitātes paradumi pilsētā ir mainījušies, un to ir ietekmējusi cilvēku dzīvesstila maiņa, izvēloties pārvietoties ar kājām, velo, elektroskūteriem, tāpat arī koplietošanas auto plašā pieejamība. Arī dzīvojamo projektu attīstītāji, domājot par dabiskāku vidi, arvien vairāk cenšas ieviest dzīvojamajā zonā nelielas zaļas oāzes – publiskā ārtelpa un tās kvalitāte kļūst par arvien svarīgāku faktoru dzīvesvietas izvēlē. Iedzīvotāju paradumi un prasības mainās, un ir tikai dabiski, ka līdzi mainās arī pilsēta. Gājējiem draudzīgāka infrastruktūra veido kopumā drošāku, tātad – ģimenēm pievilcīgāku vidi, turklāt paredzams, ka, projektu realizējot, mazināsies arī troksnis un intensīvās satiksmes radītās vibrācijas.

Plašāk ar projekta plāniem var iepazīties šeit.

Projekts tiktu finansēts un realizēts Rīgas pilsētas līdzdalīgās budžetēšanas projektu īstenošanas konkursa ietvaros. Līdzdalīgās budžetēšanas mērķis: veicināt apkaimju attīstību Rīgā, iedzīvotāju iesaisti, kā arī sekmēt dažādu pilsētas daļu revitalizāciju.

Elektroniski par savu izvēlēto projektu līdz 27. decembrim var balsot vietnē: https://balso.riga.lv, autorizējoties vienotajā pieteikšanās modulī Latvija.lv, vai arī klātienē Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā, iepriekš piesakot apmeklējumu pa tālruņa numuru 80 000 800.

Komentāri (2)

rquog147993 21.12.2020. 22.28

Жapкиe дeвyшки ищyт eбли на oднy нoчь! Вce бecплaтнo и aнoнимнo, вce oни жaждyт cпepмы и любят ceкc —– http://bit.do/chpoking

0
0
Atbildēt

0

lindab456 21.12.2020. 12.11

Gribētos dzirdēt ko vairāk, kāds ir speciālistu – satiksmes organizācijas, ceļu inženieru un ugunsdzēsēju viedoklis. Arī izvērstāku skaidrojumu, atskatu uz baznīcu pilsētas kultūrvēsturiskajā kontekstā – par baznīcas būvniecību ielu krustpunktā, kā domianti, par baznīcas laukuma ideju vēsturiski.
Tāpat, speciālistu skatījumu plašāk – par lokālu izmaiņu ietekmi uz pilsētas ielu tīklu un satiksmes organizāciju kopumā. Kā arī – vai ir kādas indikācijas par satiksmes ietekmi uz baznīcas vai apkārtējo ēku konstrukcijām.

0
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu