Miltona Frīdmana mantojums

Miltons Frīdmans (1912—2006)
Endrū Ross Sorkins, © The New York Times News Service

Amerikāņu ekonomists vairākām korporatīvo līderu paaudzēm iemācīja, ka viņu galvenajai motivācijai jābūt peļņai. Taču jauna lielo uzņēmumu vadītāju grupa tam nepiekrīt

Pirms 50 gadiem — 1970. gada 13. septembrī — izdevums New York Times Magazine publicēja ekonomista Miltona Frīdmana eseju Biznesa sociālā atbildība ir palielināt peļņu. Tā kļuva par pamatu tā dēvētajai Frīdmana doktrīnai — aicinājumam uz brīvā tirgus kapitālismu. Neatkarīgi no tā, kā vērtējam sekas, tā kļuva par, iespējams, nozīmīgāko 20. gadsimta otrās puses ekonomisko ideju.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu