
Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Ir sācies jauns mācību gads, taču tepat klātesošs ir arī Covid-19. Tas nozīmē, ka jebkurā mirklī mācību process var atkal kļūt pilnībā attālināts, liekot mums atkal lielā mērā paļauties uz tehnoloģijām. Izskan dažādi viedokļi par to, kādus riskus rada tehnoloģiju izmantošana, vai gluži pretēji, kādas iespējas tās rada. Jebkurā gadījumā, lai tehnoloģijas izmantotu, mums ir jāmāk tās izmantot. Tātad jāiemācās, ko šoruden arī dara studenti jaunveidotā maģistra studiju programmā “Tehnoloģiju inovācijas un dizains izglītībai” Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē.
Izglītības vidē, runājot par tehnoloģiju bagātinātu mācīšanos, pieņemts, ka tehnoloģijas kaut ko bagātina. Diemžēl nereti priekšplānā tiek izvirzītas tehnoloģijas, aizmirstot par mācīšanos, kas kaut kādā veidā tiek uzlabota. Tehnoloģiju bagātināts mācību process ir jāanalizē vairākās dimensijā. Katrai no tām jāpiemēro sava pētniecības metodoloģija un sasniegtie rezultāti jāanalizē ne tikai no statiski stabilas pozīcijas, vērtējot zināšanas no mums pašlaik zināmas perspektīvas, bet no nākotnes perspektīvas. Tehnoloģijas ir kļuvušas par mūsu ikdienas sabiedrotajiem un tās attīstās – tas ir apsvērums, kas jāņem vērā.