Ticamākā reklāma — klienta atsauksme • IR.lv

Ticamākā reklāma — klienta atsauksme

Ilustrācija — Shutterstock
Jānis Vēvers, speciāli Ir Nauda

Mudinot apmierinātos pircējus uzrakstīt atsauksmi par preci vai pakalpojumu, uzņēmums ne tikai iedrošina iepirkties citus patērētājus, bet arī padara savu vārdu vieglāk atrodamu interneta meklētājprogrammām

Mārketinga pārvaldītajā pasaulē, kurā objektīvu saturu bieži vien ir grūti atšķirt no «sadarbības projektiem», ietekmētu ietekmētāju veidotiem materiāliem un tamlīdzīgu pašslavināšanas metožu galaproduktiem, viens no nedaudzajiem «glābšanas riņķiem» ir citu lietotāju atsauksmes. Lai cik virspusējas tās būtu, reālu cilvēku rakstītas atsauksmes ļauj izlobīt nepieciešamās informācijas druskas un apjaust, vai produkts ir tik izturīgs, kā vēlaties, vai viesnīca ir gana tīra un vai nolūkotais pakalpojuma sniedzējs neliks vilties. 

Pēc BrightLocal pētījuma datiem, 82% no visiem interneta lietotājiem pirms pirkuma veikšanas lasa citu lietotāju atsauksmes. Turklāt cilvēki apguvuši svarīgas patiesības un kļūst prasīgāki atsauksmju izvēlē. Piemēram, 48% aptaujāto uzsver, ka lielāko uzmanību pievērš visjaunākajām atsauksmēm, kas nav vecākas par divām nedēļām. Tas nozīmē, ka uzņēmumam vairs nepietiek ar dažiem tālā pagātnē iegūtiem atzinīgiem novērtējumiem, lai uzturētu veiksmīgu biznesu. Tam nemitīgi jārūpējas ne tikai par jauniem apmierinātiem klientiem, bet arī par to, lai šie klienti publicē savas atsauksmes. Tas ir pašu uzņēmumu interesēs, jo nesenais Deloitte and Touche pētījums parādījis, ka uz klientiem vērstās kompānijas gūst par 60% lielāku peļņu nekā tās, kas pircējus atstāj novārtā.

Šī iemesla dēļ aizvien lielāku lomu uzņēmuma darbā iegūst rīki, kas motivē patērētājus dalīties iespaidos par iegādāto preci vai saņemto pakalpojumu, kā arī sniegt tiešu atgriezenisko saiti komersantam. To ir gana daudz, turklāt tirgū veidojas specializācija, izstrādātājiem rīkus paredzot specifiskām vajadzībām.

Vērtē patērētāji

Pirmā lielā grupa ir tīmekļa rīki, ar kuru palīdzību komersants savāc klientu atsauksmes. Cilvēki lielākoties ir vērsti uz sevi un savām interesēm, tādēļ reti kurš par dzīves misiju uzskata padalīšanos pieredzē par saņemto pakalpojumu vai preci, ja vien viņam to nepalūdz. Protams, ir aktīvisti, kuri katru dienas piedzīvojumu dokumentē sociālajos tīklos un labprāt tur uzslavē vai nopeļ kādu komersantu, taču tādu nav daudz. Pārējiem nepieciešams atgādināt, ka jāpadalās pieredzē.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu