
Ilustratīvs foto: pixabay.com
Trešdaļai Latvijas uzņēmumu ir vīzija, kādus IT uzlabojumus tie vēlētos ieviest 3–5 gadu laikā, bet tikai 9% ir konkrēts plāns, kā to sasniegt. Tas konstatēts Latvijas Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) izstrādātā uzņēmumu Digitālā brieduma testa pirmajos rezultātos, kas prezentēti Latvijas Universitātes un Microsoft Inovāciju centra (LUMIC) divu gadu darbības atskatā.
Tikai 6% uzņēmumu, kuri veikuši Digitālā brieduma testu, ieguvuši augstāko rezultātu jeb darbojas “augstākajā līgā”, 43% ir “sporta klasē”, 41% – “tautas klasē”, un 10% ir “uz rezervistu soliņa”. Tikai 14% uzņēmumu uzskata, ka ir pārāki par saviem konkurentiem digitālās attīstības jomā, bet 50% uzskata, ka nav pārāki.
Digitālā brieduma testa rezultāti liecina, ka Inovāciju centra darbs datu un mākslīgā intelekta inovāciju projektu attīstīšanā, mākslīgā intelekta prasmju stiprināšanā nepieciešams arī turpmāk. Digitālā brieduma testu līdz šim izpildījuši vairāk nekā 50 Latvijas uzņēmumu.