
Viesītes depo 1928. gadā. Foto — Zudusī Latvija / LNB
Savdabīgs Pirmā pasaules kara infrastruktūras brīnums — bijušais lauku šaursliežu dzelzceļu mezgls 280 km kopgarumā, ko uzbūvēja triecientempā, lai apgādātu gar Daugavu izvietoto fronti un izvestu Latvijas bagātības
Parokoties vēstures apcirkņos, izrādās, ka Latvijā gandrīz 60 gadus ir pastāvējis kāds lauku dzelzceļa tīklojums ar rekordlielu kilometrāžu, vilcienu sastāvu un darbinieku skaitu. Šķetinot sēļu labi glabāto noslēpumu, atklājās, ka pati līnija vairs nav saglabājusies, toties ritošais sastāvs joprojām ir gan apskatāms, gan aptaustāms.
Latvijas lielāko 600 mm platuma sliežu dzelzceļu tīklu būvēja vācu armija un vietējie iedzīvotāji no 1915. līdz 1916. gadam. Šaursliežu lauku dzelzceļu mezgls savienoja lielākās Sēlijas pilsētas un vairākus ciemus: Neretu, Viesīti, Daudzevu, Jēkabpili, Aknīsti un citus. Maksimālais dzelzceļa kopgarums tā pastāvēšanas laikā bija 280 km.