Pēc košļenēm uz Tallinu

  • Dina Preisa
  • 14.08.2019.
  • IR
Izjāde pa veco dzelzceļa uzbērumu.
Foto — Dina Preisa

Izjāde pa veco dzelzceļa uzbērumu. Foto — Dina Preisa

Zaļo dzelzceļu maršruts Lāde—Rūjiena: nostalģiska ekskursija no pagātnes uz nākotni — pa līniju, kur Atmodas laikā sliedes dimdināja Rīga—Tallina—Rīga vilcieni un drīz atzarosies Rail Baltica

Maršruts ved pa vienu no visilgāk plānotajiem un būvētajiem dzelzceļiem Latvijas teritorijā, precīzāk — pa tā uzbērumu gar vēstures paliekām. Darbu apjoms nudien bija liels: uz Rīga—Rūjiena līnijas pagājušā gadsimta sākumā nācās uzbūvēt 56 tiltus, divus viaduktus un 49 caurtekas. Līnijas kopgarums bija 150 km, un to atklāja pa posmiem. Devos lūkot, kas no tā visa ir palicis pāri un kā vēsturiskais maršruts gatavojas nākotnes tūrismam.

Kaifs zirga mugurā

Ekskursiju pa Zaļo dzelzceļu visprātīgāk ir sākt no Skultes dzelzceļa stacijas, jo te ir galapunkts elektrovilcieniem no Rīgas. Velodraugiem jāņem vērā, ka pirmie pieci kilometri, kur nākotnē tiks būvēts ātrgaitas dzelzceļš Rail Baltica, dabā nav nedz marķēti, nedz izbraucami. Toties kājāmgājēji gan droši var startēt jau no Skultes. Līnija ir taisna, un nomaldīties praktiski nav iespējams — ar jaunatklājēja prieku azotē tik uz priekšu!

Jaunākajā žurnālā