Ko meklē ekskluzīvu nekustamo īpašumu pircējs Latvijā? 1

Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Olga Rudzika
Print Friendly, PDF & Email

Katra jauna paaudze nāk ar savu pienesumu tendenču maiņā. Tas attiecināms arī uz ekskluzīvo segmentu nekustamo īpašumu jomā, ko patlaban globālā mērogā sāk diktēt millenials paaudzes pārstāvji, mainot izpratni arī par to, kas ir jaunais luksuss. Un, lai gan Latvijā ekskluzīvo īpašumu pircēji pārstāv dažādas paaudzes un pieredzes, savā praksē redzam, ka milleniāļu ieviestais kvalitātes standarts ir aktuāls visiem. Interesanti, ka patiesībā tā ir atgriešanās pie ilglaicīgām pamatvērtībām, kas būtiskas kvalitatīvai dzīvei. Tāpēc tirgū vadošās pozīcijas nostiprina tie nekustamo īpašumu attīstītāji, kuri spēj piedāvāt šādas vērtības.

Bezjēdzīgu plašumu aizvieto pārdomāta telpu funkcionalitāte

Lielāks nekustamo īpašumu jomā vairs automātiski nenozīmē vērtīgāks. Tas gan nenorāda uz pircēju vēlmi saspiesties pārdesmit kvadrātmetros, bet drīzāk parāda tendenci, ka labi izplānoti 250 kvadrātmetri būs ilgtermiņā tālredzīgāka investīcija par pompoziem 500 kvadrātmetriem.

To labi var redzēt ekskluzīvo mājokļu pārdošanas ciklā – ja optimāli, bez pārmērībām izplānotus apartamentus var realizēt vidēji deviņu mēnešu laikā, tad milzīgie, vairākus simtus kvadrātmetus plašie nami savu pircēju turpina gaidīt pat gadu desmitus, un lielai daļai pārdevēju atliek vien samierināties ar to, ka pašu vajadzībām kādreiz celtā sapņu pils ar “visu labāko” ir nelikvīds aktīvs, jo mūsdienīgu pircēju gaidas gan estētiskā, gan funkcionālā ziņā tagad ir pilnīgi citas.

Jaunais luksuss, ko meklē pircējs, ir dabiski, kvalitatīvi ilgtspējīgi apdares materiāli un risinājumi, kas apvienoti ar augsto tehnoloģiju sasniegumiem, nodrošinot maksimālu komfortu mājokļa iemītniekiem. Tā, piemēram, var būt ēka ar granīta, marmora vai koka apdares materiāliem un stiklojumu, ko vajadzības gadījumā iespējams no caurspīdīga “pārslēgt” uz necaurredzamu. Visiem tehnoloģiju risinājumiem namā jābūt maksimāli savienojamiem un attālināti vadāmiem. Tātad – jo dabiskāka un gudrāka māja, jo vērtīgāka. Pat, ja visi viedie risinājumi nav saskatāmi pirmajā acu uzmetienā, mājokļa lietošanas pieredze un tās nodrošinātā dzīves kvalitāte tagad būs pilnīgi cita nekā tas bija pirms gadiem desmit, divdesmit.

Nav arī noslēpums, ka dabisku un kvalitatīvu materiālu izvēle ilgtermiņā atstāj pozitīvu iespaidu uz mājokļa iemītnieku veselību, mazinot, piemēram, alerģiju un citu mūsdienu vides piesārņojuma izraisīto saslimšanu riskus. Ekskluzīvo mājokļu segmentā šis kļuvis par tikpat svarīgu nosacījumu kā apkārtējā vide.

Ilgtspēja, draudzīgums videi un atrašanās vieta

Zaļā domāšana šodien kļuvusi par visaptverošu tendenci. Ilgtspējīgiem un videi draudzīgiem risinājumiem jābūt iekļautiem visos izvēlētā mājokļa elementos, sākot no būvniecības un apdares materiāliem un beidzot ar energoefektīvām sistēmām un vidi ārpus nama.

Tāpat lauvas tiesu no īpašuma vērtības vienmēr noteikusi un noteiks atrašanās vieta – apkārtējās vides kvalitāte, ūdens tuvums, dzīvojamā nama novietojums apkārtnē un tās attīstības plāni. To visu pircēji rūpīgi izvērtē, izvēloties mājokli.

Mileniāļu tirgū ieviesta tendence – pat izteikti urbānā vidē esošu īpašumu vērtību un pievilcību pircēju acīs nodrošina dabas tuvums. Tā, piemēram, mūsu Klīversalā attīstīto River Breeze Residence dzīvokļu namu, kas ir tikai piecu minūšu attālumā no Vecrīgas, pircēji novērtē ne tikai dēļ ūdens tuvuma (skats uz ūdeni no apartamenta logiem un plašām terasēm namā pieejams katram iedzīvotājam), bet arī mierpilnās, zaļās apkārtnes, ko ieskauj plašs, dabiski veidots sajūtu dārzs dēļ.

Tikpat svarīgas kā iekštelpas un to kvalitāte, ir arī to papildinājums ārpus dzīvojamās platības sienām – piemēram, plašas terases, kas ļauj ne tikai laiskoties vai baudīt pilsētas panorāmu sēžot āra burbuļvannā, bet arī nodoties dažādām garīgām vai fiziskām praksēm – sākot no jogas privātstundām līdz mobilo aplikāciju vadītai meditācijai. Ekskluzīvam mājoklim, ko meklē pircēji tagad, jāspēj piedāvāt risinājums šīm vēlmēm.

Ekskluzīvu mājokļu pircēji Latvijā pārsvarā ir pārtikuši vietējie iedzīvotāji, kuri šo īpašumu iegādājas kā savu pastāvīgo dzīvesvietu, vai arī ārvalstnieki no Rietumvalstīm, kuriem Latvijā ir uzņēmums vai cita veida biznesa saites, kas pieprasa regulāru klātbūtni. Tāpēc mainījies īpašumu profils un kritēriji, kas daudz vairāk pietuvinājušies Rietumu standartiem. To uzskatāmi parāda pircēju gaidas un uzvedība, kas met izaicinājumu arī attīstītājiem meklēt labāko un ilglaicīgāko, nevis lētāko risinājumu.

 

Autore ir nekustamā īpašuma attīstītāja Pro Kapital rīkotājdirektore Latvijā  

Komentāri (1)

J.Biotops 17.07.2019. 12.38

Reklāmraksts.
Tādu publicēšanā neredzu nekā nosodāma, tomēr – vai cieņa pret lasītāju neprasa reklāmu atdalīt no ziņām un viedokļiem? Pat tad, ja reklāma izrotāta ar dziļdomīgām, bet vismaz apšaubāmām sentencēm.

0
0
Atbildēt

0

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu