Opera, feminisms un Ganas smiltis

  • Šelda Puķīte
  • 05.06.2019
  • IR
Opera, performance Lietuvas paviljonā

Opera, performance Lietuvas paviljonā

Pieci nacionālie paviljoni, ko vērts apskatīt Venēcijas mākslas biennālē

Nu jau gandrīz mēnesi norisinās 58. Venēcijas Mākslas biennāles festivāls, kuru tradicionāli veido viena virskuratora veidota lielās izstādes programma Venēcijas Dārzos un Arsenāla angāros, kā arī nacionālo pārstāvniecību paviljoni, kuri ir izkaisījušies pa visu Venēcijas salu sistēmas teritoriālo perimetru. Nacionālie paviljoni mūsdienās ir izmirstoša tradīcija laikmetīgās mākslas festivālu programmās, tomēr Venēcija ir spilgts pretmets — katru norises reizi biennālē tiek piepulcinātas jaunas valstis. Šogad vērienīgajā izstādē piedalās 87 valstis, kuru vidū spilgtākie jaunpienācēji ir Pakistāna un Gana. 

Kuratora lielā izstāde ar daudznozīmīgo nosaukumu Lai jūs dzīvotu interesantos laikos ir rezonējusi arī ar nacionālo paviljonu veidotājiem, kuri, lai gan ir savstarpēji nekoordinēti projekti, kā antenas, šķiet, ir uztvēruši gan kuratora Ralfa Rugofa vēstījumu, gan šā brīža laika garu. Kustības Me Too vēsmas jūtamas rekordlielajā sieviešu pārstāvniecībā. Savukārt tematiskajā nogrieznī populāra tēma ir klimata krīze. Kopumā gan ir nojaušama atgriešanās pie abstraktākām mākslas formām un poētiskāka satura, kas nesniedz vienu skaidru vēstījumu, bet ļauj skatītājam nodoties savām fantāzijām. 

Jaunākajā žurnālā