Vadīt talantus, nevis masu • IR.lv

Vadīt talantus, nevis masu

Ilustrācija — Shutterstock
Marija Leskavniece

Kā vadītājam pamanīt to, ka darbinieku produktivitāte kritusies, un veicināt aizraujošu un atdevīgu darbu?

Vadītāja kompetence ir noteikt iemeslu, kāpēc darbi netiek izdarīti. Iespējams, pienākumi, kas regulāri tiek atlikti vai netiek izpildīti, nav atbilstoši konkrētā darbinieka personībai, varbūt viņam pietrūkst zināšanu un kompetences to kvalitatīvai izpildei. «Visbiežāk kaut ko atliekam, jo nezinām vai nesaprotam. Vadītājam svarīgi nevis domāt, ka darbinieki ir slinki, bet pieņemt, ka viņi cenšas izdarīt labāko, tikai reizēm nezina, kā,» uzsver Elīna Pelčere. 

Darbiniekam, kuram viegli padodas piedāvājumu rakstīšana, bet nepatīk jaunu klientu uzrunāšana, ķersies darbi, kuros nepieciešams aktīvi komunicēt ar nepazīstamiem cilvēkiem. Savukārt ekstraverts cilvēks, kurš labi strādā klientu servisā, iespējams, pavadīs vairākas dienas, mēģinot rakstiski noformulēt komandas darba rezultātus. Lai spētu panākt maksimālo atdevi no komandas, vadītājam ir jāiepazīst katrs tās dalībnieks.

Laika audits

Uzņēmējam, kurš nolēmis pārbaudīt savas komandas ražīgumu, vispirms nepieciešams saprast, kā aizrit darbinieku dienas jeb kur tieši paliek laiks? Lai auditētu noslodzi, iespējams izmantot dažādas lietotnes ekrānlaika reģistrēšanai — tās uzrādīs programmas, kurās cilvēki pavadījuši visvairāk laika. Taču strādās arī «vecā labā hronometra metode», stāsta Elīna Pelčere. Vadītājs var lūgt darbiniekus noteiktu periodu precīzi uzskaitīt savus darbus un tiem atvēlēto laiku. Tas ļaus izvērtēt gan darba ražīgumu, gan pamanīt brīžus, kuros dažādu apstākļu dēļ darbi kavējušies. 

Piemēram, viegli pieņemt, ka tikšanās ar klientu aizņems stundu, bet neierēķināt laiku, kas būs nepieciešams, lai uz tikšanos nokļūtu. Vadītājs šādā situācijā var palīdzēt efektīvāk plānot laiku un, ja jādodas uz tālāku vietu, sarunāt vairākas tikšanās tuvumā. Par nevērtīgi iztērētu laiku var kļūt arī dažādas sapulces, it īpaši, ja tajās jāpiedalās darbiniekiem, uz kuriem pārspriestie jautājumi neattiecas. Optimizēt sapulcēs pavadīto laiku var, piemēram, rīkojot stāvsapulces vai vienojoties par konkrētu referēšanas laiku katram.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu