Sociālie mediji — žurnālistikas beznoteikumu zona?

  • Jānis Buholcs
  • 14.12.2018.
Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Sociālie mediji ir kļuvuši par nozīmīgiem žurnālistu rīkiem un informācijas avotiem. Tomēr veids, kā žurnālisti izmanto sociālajos medijos atrodamo saturu, dažos gadījumos ilustrē atkāpšanos no saviem profesionālajiem uzdevumiem, bet citkārt — ētikas pārkāpumus. Šeit apskatīšu dažas problemātiska sociālo mediju lietojuma izpausmes.

Ziņas par to, ka cilvēki cepas

Sociālie mediji ļauj sekot līdzi dažādām aktuālām norisēm, iegūt aculiecinieku veidotus materiālus, atrast informācijas avotus un vākt idejas materiālu veidošanai. Tas ir svarīgi, un šādu lietojumu žurnālistikā vajag attīstīt. Tomēr mediju darbinieki nereti izvēlas iet vieglāko ceļu un veido ziņas, kuru galvenais vēstījums ir — cilvēki sociālajos medijos diskutē/ir satraukušies par kaut ko.

Jaunākajā žurnālā