Efektīvā ikdienas siltumapgādes procesā - minimālu cilvēcisko faktoru

  • Aleksandrs Popovs
  • 14.12.2018.
Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Ilustratīvs attēls no pixabay.com

Publiskajā telpā - ziņu kanālos un  sociālajos tīklos - apkures sezonas sākumā varēja lasīt visdažādākos minējumus, apgalvojumus, puspatiesības un visa veida “naida runu”. Iemesls – nepietiekama siltumpadeve dzīvokļos un vēl nepietiekamāka komunikācija starp siltumapgādes procesā iesaistītajiem.

Jebkuram pakalpojumam ir tehniskā specifikācija un līgumā noteiktas prasības, kuras tiek pildītas. Un ir arī virkne objektīvu vai negaidītu faktoru, kas ietekmē darba procesu.

Siltumapgādes sistēmu tehniskās apkopes un uzturēšanas sfērā vispārējais infrastruktūras tehniskais stāvoklis, konkrētu namu konfigurācija, siltummezglu un vārstuļu dabiskais nolietojums ir zināmi  faktori. Pakalpojuma nodrošinātajam nezināms remonts, kura laikā ir noņemti radiatori, vai patvaļīga radiatoru nomaiņa vienā dzīvoklī pieskaitāmi pie neparedzamajiem cēloņiem, kas var radīt problēmas visā dzīvojamajā ēkā. Pie mazāk zināmajiem darba procesu kavējošiem iemesliem pieder laikapstākļi, t.i., apkures sezonas sākumam netipiski augsta gaisa temperatūra, piemēram, +18 grādi, kad notiek sistēmas automātiska atslēgšanās un atgaisošana plānotajā laikā nav iespējama. Tā notika šoruden.

Jaunākajā žurnālā