Juris Matuzelis jeb Pepe, X faktora ētera režisors • IR.lv

Juris Matuzelis jeb Pepe, X faktora ētera režisors

Katru svētdienu X faktora aizkadrā Pepe rūpējas par to, lai tiešajā ēterā ir iespaidīgi priekšnesumi. Pepe arī īsteno multimediālās idejas Prāta vētras koncertiem. Foto — Ieva Salmane
Ieva Alberte

Juris ir vienīgais cilvēks Latvijā, kurš patlaban strādā ar īpašu programmu, lai tiešraides laikā spētu samontēt videoklipu. Pirms pāris gadiem šādu programmu radīja dāņi, un tai ir būtiska loma TV3 šova X faktors veidošanā. Ar Juri tiekamies baltā busiņā, pārvietojamajā tehniskajā stacijā, kas ir šova tehniskā sirds. Busiņš novietots blakus Kinostudijas telpām, kur notiek šova ieraksts. Kāpēc Juris ir Pepe? «Tas bija deviņdesmitajos. Man bija krekls ar uzrakstu Pepe Jeans. Tolaik strādāju par ētera režisoru NTV5, bet Prāta vētras bundzinieks Kaspars Roga bija operators. Viņš skatījās uz manu kreklu un teica: ei, es tevi turpmāk saukšu par Pepi. Tā tas aizgāja.»

Pepes darba telpa atgādina kosmosa kuģi: daudz pogu un sviru, vairāki krēsli. «Te sēž cilvēks, kurš laiž titrus, te producente, un te palaiž vizītkartes, tur — atkārtojumus,» viņš rāda uz ekrāniem. Pults TV3 īpašumā ir kopš jūlija, un Pepem par to ir daudz stāstāma, rādāma. Izskatās sarežģīti, taču Pepe nosaka: «Nē, nav nekāda raķešzinātne. Varbūt ir nedaudz komplicēti, taču man tikai jāieslēdz sava iztēle. Jāizvēlas, ko gribu redzēt. Pults ir kā instrumentu virkne, atliek tikai izvēlēties, kā tos pielietot.» Sestdienā, dienu pirms X faktora tiešraides, visi operatori saņem Pepes izstrādāto plānu, kurš ko noteiktā brīdī filmēs. Kad sākas priekšnesums, visiem viss ir skaidrs. 

Tiešraides laikā  pultī tiek izmantoti 19 dažādi avoti — kameras signāli, video apstrādes, video servera signāls — no kuriem tiek izplānota un veidota priekšnesuma režija televīzijā. «Tas, ko skatītājs redz, ir liels mājasdarbs. No pirmdienas līdz sestdienai domāju, ko un kā rādīsim,» saka Pepe.

X faktors Latvijā notiek otro reizi, un šai tiešraidei ir īpašs vēriens, ātrums un apjoms, kādā režisoram jāstrādā: astoņu nedēļu laikā Pepe izplānojis, kā ekrānā izskatīsies 90 dziesmas. «Tas ir tehnoloģisks pārbaudījums. Taču man patīk pats process un nedaudz arī stresiņš, bet ne pārlieku, jo pēc tiešraides parasti nespēju aizmigt. Vajag stundas trīs, lai adrenalīns pazūd.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu