
Mikrofoni. Foto: Edijs Pālens, LETA
Reklāmu pārbagātība ir viena no mūsdienu mediju (tai skaitā elektronisko – radio, TV) raksturīgākajām iezīmēm. Turklāt Latvijā garas reklāmas pauzes ar kaitinošām reklāmām, kas neatlaidīgi piedāvā nopirkt un izmēģināt kādu produktu, lai ikdienu padarītu gardāku, tīrāku vai vieglāku, izskan gan komercmedijos, gan arī sabiedriskajā radio un TV.
Valsts finansējuma apstākļos reklāmas ir būtisks ienākumu papildinājums
Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 42. pantā ir noteikts, ka reklāmai atvēlētais laiks komerciālo radio un TV programmās katrā raidstundā nedrīkst pārsniegt 20% no stundas raidlaika (tātad – 12 minūtes), bet sabiedriskajā radio un TV – 10% (attiecīgi 6 minūtes). Tas ir visai ievērojams apjoms, kurš skatītājus un klausītājus spēj patiesi nokaitināt, turklāt šajā laika limitā netiek ieskaitīts raidījumu un arī paša medija pašreklāmu laiks, kas tādējādi reklāmas pauzes nereti padara vēl krietni garākas un grūtāk izturamas.