Šogad reorganizēs septiņas, bet slēgs — vismaz vienu skolu 41

Foto: Zane Bitere, LETA.
Print Friendly, PDF & Email

Līdz jaunā mācību gada sākumam tiks reorganizētas septiņas izglītības iestādes, bet slēgta — vismaz viena skola, aģentūra LETA uzzināja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

Ministrija kopumā ir saņēmusi deviņu pašvaldību iesniegumus ar lūgumu saskaņot kopumā 12 izglītības iestāžu reorganizāciju, slēgšanu vai dibināšanu šogad, kā arī divu pašvaldību iesniegumus par trīs izglītības iestāžu reorganizāciju vai slēgšanu divos turpmākajos gados. Pagaidām ne visi pašvaldību lēmumi ministrijā tikuši saskaņoti.

Pagaidām lielākās pārmaiņas gaidāmas Gulbenes novada skolu tīklā, kur plānots reorganizēt četras izglītības iestādes – trim no tām tiks mainīta izglītības pakāpe, savukārt vēl divas skolas tiks apvienotas vienā. Tā ar 1.augustu Druvienas pamatskola un K.Valdemāra pamatskola pārtaps par sākumskolām, bet Gulbīša vidusskola kļūs par pamatskolu. Tāpat vienā izglītības iestādē – Litenes sākumskolā – ar 1.jūliju tiks apvienota Litenes Pirmsskolas izglītības iestāde un Litenes pamatskola.

Ar 1.septembri Sutras pamatskola Līvānu novadā darbosies kā sākumskola. Durbes novada pašvaldība rosina no šī paša datuma par sākumskolu reorganizēt arī Ata Kronvalda Durbes vidusskolu, taču šis jautājums vēl ir izskatīšanā IZM. Nākamajā gadā durvis kā skola nevērs Ozolaines pamatskola Bauskas novadā – tās likvidācija paredzēta līdz ar 30.jūniju.

Saskaņota arī Ezernieku pagasta pirmsskolas izglītības iestādes pievienošana Ezernieku vidusskolai. Tāpat Cēsu internātpamatskolai-rehabilitācijas centram ar 2018.gada 1.janvāri tiks pievienota Cēsu pirmsskolas izglītības iestāde “Pīlādzītis”.

Pašvaldības IZM iesniegušas vēl četru izglītības iestāžu likvidēšanas lēmumus. Viens no tiem paredz jau ar 30.martu slēgt Rudbāržu internātpamatskolu-rehabilitācijas centru Skrundas novadā. Jūlija beigās varētu beigt pastāvēt arī Sproģu pamatskola Neretas novadā, Briežuciema pamatskola balvu novadā un Stirnienes pamatskola Varakļānu novadā. Par šo skolu likvidēšanu pašvaldības pagaidām nav saņēmušas IZM saskaņojumu, jo daļa no ierosinājumiem ir izskatīšanā, savukārt par Stirnienes pamatskolu pieprasīta papildu informācija.

IZM ir saskaņojusi arī vairāku izglītības iestāžu reorganizāciju, ko pašvaldības rosināja diviem turpmākajiem gadiem. Tā 2018.gada jūnijā Mežotnes pamatskola Bauskas novadā pārtaps par sākumskolu, savukārt 2019.gada jūlijā Mežģaļu pamatskola Bauskas novadā kļūs par Mežgaļu sākumskolu.

Līdzās lēmumiem par izglītības iestāžu reorganizāciju un slēgšanu Carnikavas novadā nolemts dibināt vienu pirmsskolas izglītības iestādi – “Piejūra”.

Lēmumu par izglītības iestāžu reorganizāciju, slēgšanu vai dibināšanu pieņem pašvaldība kā izglītības iestādes dibinātāja. Par savu lēmumu pašvaldības informē IZM, iesniedzot nepieciešamos dokumentus un informāciju, lūdzot ministrijai šo lēmumu saskaņot. Atbilstoši noteiktajai kārtībai ministrija saņemto informāciju izvērtē un sniedz atbildi par to, vai saskaņo vai nesaskaņo pašvaldības lēmumu par izglītības iestādes reorganizāciju, slēgšanu vai dibināšanu.

Izskatot jautājumus par pašvaldības lēmuma saskaņošanu, IZM ņem vērā vairākus kritērijus, piemēram, izglītības iestādes darba kvalitāti, skolēnu mācību rezultātus un sekmības dinamiku un izglītības programmu piedāvājumu. Tiek arī izvērtēta izglītības pieejamība – sākumskola (1.-6.klase) iespējami tuvāk bērna dzīvesvietai, transporta nodrošinājums, kā arī izglītības iestādes tīkla attīstības koncepcija novadā (pieejamie finanšu resursi, izglītības iestāžu ēku piepildījums un noslogojums, teritorijas demogrāfiskās tendences, pašvaldības ekonomiskās attīstības potenciāls). Svarīga ir arī iesaistīto pušu – skolēnu, pedagogu un vecāku – informētība un viedoklis, norādīja ministrijā.

Ja pašvaldības atsūtītais lēmums par izglītības iestādes reorganizāciju vai slēgšanu ir nepilnīgs, IZM pieprasa papildu informāciju un iesniegtos dokumentus vērtē atkārtoti. Šādi gadījumi ir bijuši vairākkārt. Pēc nepieciešamo dokumentu iesniegšanas pašvaldības lēmums parasti tiek saskaņots.

IZM vairākkārt ir uzsvērusi, ka tikai matemātiski aprēķini un īslaicīgi ekonomiski ieguvumi nevar kalpot par pamatu lēmumu pieņemšanai likvidēt izglītības iestādi. Skolu tīkla sakārtošana jāskata kopsakarā ar novadu attīstības stratēģiju.

Komentāri (41)

jurisml_inbox_lv 23.02.2017. 21.05

kad beidzot slēgs visas krievu skolas?

+2
0
Atbildēt

22

    kolpants > 24.02.2017. 15.51

    Ēriks

    Вот вот, именно! Нужно создавать публично доступные регистры русских, напротив каждого где будет указано, где, когда и как именно проведена процедура признания, извинения и т.д.

    Кстати, не видел извинений за действия карательных батальонов, созданных из латышей добровольцев – по аналогии, могу считать, что латыши одобряют их действия, так как нет доказательств об обратном? А если есть-где можно с ними ознакомиться?

    Ну и заодно совсем мелочь-где осуждение и публичные извинения латышей, пособников репрессий? Вы же не думаете наивно, что списки составляли исключительно приезжие, а местные не помогали?

    А то как-то странно получается -мои родители больше виноваты, чем Табунс и Вайдере, которые очень активно и добровольно прославляли оккупационную власть, будучи активными членами КПСС!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    kolpants > 24.02.2017. 14.18

    Ēriks

    Ну да, как же я упустил, ситуация, когда латышский ребенок будет русского обзывать оккупантом, наслушавшись от родителей всякого – она в принципе невозможна. Это только русские дети и родители бывают неадекватными.

    Как там было в средние века с барскими детьми-даже если он первый ударит ребенка низшего сословия, тот все равно будет виноват-а нечего было барчонку под руку попадаться!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    kolpants > 24.02.2017. 13.39

    Ēriks

    Во-первых, там и раньше не было много русских.

    Во-вторых, речь не идет о криминальных действиях типа побоищ стена на стену.

    Хотя в классе будет уже не 1-2 русских, а побольше, то уже неизвестно, к чему могут привести стычки.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    kolpants > 24.02.2017. 12.07

    Valdis

    Вариантов, что произойдет, несколько, от относительно спокойных до конфликтных.

    Относительно спокойные-если сгруппируются по языку общения, но при этом будет и межязыковое общение на латышском.

    Неспокойный-когда будет четкое деление. При этом не надо делать вид, что только в некоторых русских семьях говорят “фу какие латыши нехорошие” и ребенок это впитывает. Точно так в латышских семьях “фу русские свиньи оккупанты, и т.д.” и ребенок это впитывает. И будет так относиться к одноклассникам, даже если они с ним будут по-латышски говорить.

    Ну и конечно, будет зависеть от латышей учителей.

    Вряд ли будет речь о какой-то интеграции, когда на уроке истории будет наглядно показано “вон сидят потомки оккупантов, родители которых преступники,а потомки морально ответственны за содеянное”. Не надо идеализировать учителей -латышей, что они смогут спокойно пояснить историю, и демонизировать русских учителей, что это только они специально нагнетают.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    kolpants > 24.02.2017. 19.08

    Ēriks

    Ага, это примерно так же, как с Единством и прочими партиями-вы не смотрите, что мы на уровне государства воруем, голосуйте за нас в Риге, потому что мы обещаем, что в Риге не будем воровать, не смотрите на наши дела в стране.

    Увы. Не получится. Ну никакой вины я не чувствую перед Табунсом, который орал с трибуны Радио “Ура КПСС”. Или перед Вайдере, которая при СССР писала диссертации по ПОЛИТэкономии. И делали это они абсолютно добровольно! И моя мама отказалась вступать в КПСС, так что россказни Табунса и Вайдере, что у них не было выбора, пусть оставят своим избирателям.

    Поэтому может и плохо все в этом плане, потому что сами не можете сделать то, что требуете от других.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Es > 24.02.2017. 09.18

    Sapratīsies gan, bet ne latviski. Tāda pieredze ir jau šobrīd ar bērnudārziem, kur latviešu grupiņās ir vairāki krievvalodīgi bērni. Diemžēl 🙁

    Divkopienu valstī vēl kādu laiku dzīvosim gan. Jautājums ir, cik lielas būs kopienas… Vai spēsim radīt pēcnācējus tā, lai vismaz atražotu savu etnosu un vai spēsim piesaistīt savai kopienai gaišākos no tiem, kam latviešu valoda nav dzimtā.

    Jau šobrīd izglītības sistēma ar bilingvālo apmācību rada paaudzi ar dzimto krievu valodu, kuriem nav problēmu runāt latviski, jo valodu zin labi. Problēma ir ar to, ko māca dažas krievu skolās. Bet te nu pie vainas ir Izglītības satura centrs, kuri necenšas nodrošināt krievu skolas ar mācību līdzekļiem par LV vēsturi.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Es > 24.02.2017. 08.37

    Labrīt!

    Esat jocīgs cilvēks 🙂 Rīgā krievvalodīgo ir vairākums… Slēgsiet viņu skolas un bērnus uz latviešu skolām? Un kas tad notiks ar latviešu bērniem?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > 25.02.2017. 13.01

    Krievu okupants ir okupants neatkarīgi no tā vai viņš ir iestājies kādā okupantu valsts partijā, vai nav. Latviju neokupēja komunisti, bet krievi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 25.02.2017. 12.21

    Kāpēc mēs demagoģiski jaucam kopā cilvēcīgas īpašības ar nacionālajiem jautājumiem?Zagļi un muldoņas ir zagļi un muldoņas neatkarīgi no tautības.Tieši tāpēc,ka krievvalodīgie Latvijā uzvedas kā kolonisti,latvieši ir spiesti viņiem atgādināt,kā viņi šeit ir nonākuši un ka tāpēc viņiem nav tiesību uzstādīt šeit noteikumus pretēji latviešu interesēm.Runa ir par to,vai krievvalodīgie,kā jau cilvēki,kuri nedzīvo savā etniskajā teritorijā, šodien,tagad,šajā brīdī uzvedas vai neuzvedas kā kolonisti,mēģinot uzspiest savu valodu vietējai tautai.Tikai pēc tam mēs kopīgi varam sākt apkarot zagļus un muldoņas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Es > 24.02.2017. 09.35

    Problēma ir ar tām omām, kuras nu bū, ne bē… Bet viņas vairs skolās neiet. Te nu jautājums ir par sabiedrības attieksmi. Cik bieži mēs labprāt pārejam uz krievu valodu, ja sarunājamies ar kādu, kam latviešu nav dzimtā?

    Vai ir vērts pāriet no bilingvālās uz tīru latviešu? Ko no tā iegūs? Latviešu valodu jau viņi apgūst labi arī šobrīd, ja vien galvas darbojas. Un, vai tad krievu fašistu vēstures skolotājai varēs sabojāt viņas stāsu par atbrīvotājiem, kas kultūru atnesa, ja viss būs latviski? Nevarēs. Tikai radīs jaunus nemierus un naidu. Ir IZM jāpiestrādā pie programmām, lai krievu bērniem iemāca labi latviešu literatūru un vēsturi. Tas ir daudz, daudz svarīgāk!

    Varētu no budžeta finansēt krievu bērniem teātru apmeklējumu un kino arī… Lai vienkārši iedzīvojas mūsu vidū un kļūst par daļu no mums.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    robotron > 24.02.2017. 13.54

    kolpants

    Nekā civilizācijas atkritumi netiek vaļā no sarkanarmiešu piepļūtītiem kerzavikiem, ko tiem ģenētiskā atmiņā iedzina latviešu varoņi – leģionāri?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    robotron > 24.02.2017. 13.48

    Ebenemezers

    kad beidzot slēgs visas krievu skolas?

    Neslēgs, kamēr pidarasi izkārnīsies uz nacionālpatriotiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 24.02.2017. 10.13

    Šeit arī piekrītu Valdim. Daudz vieglāk un efektīvāk visdrīzāk būtu pieņemt gudrus lēmumus, kas cilvēkus integrēs sabiedrībā, panāktu, ka krievi vēlētos, lai viņu bērni integrējas. Nedomāju, ka šai problēmai ir ātrs risinājums un tas ir jāsaprot.

    Esmu daudzus šādus piemērus redzējis – krieviski runājoši vecāki izlemj sūtīt bērnus latviešu skolās, lai tie integrētos sabiedrībā, un primāri saziņai izmantotu latviešu valodu. Nedomāju, ka būs vairāk šādu ģimeņu, ja viņi tiks noniecināti, apsaukāti utt.

    Manuprāt agresija, noniecināšana un tāda kā sava pārākuma izpaušana panāks tikai pretējo un sabiedrības sašķelšanos.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    robotron > 24.02.2017. 13.31

    Valdis

    Kāpēc būtu jāslēdz krievu skolas? Kuškinu, lapķju pīšanu un balalaikas spēli, taču latviešu skolās nemācīs, bet normāliem priekšmetiem gan visiem ir jābūt valsts valodā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    robotron > 24.02.2017. 18.49

    Ēriks

    Ko nopūlies, okupants koļa tāpat nekad nebūs cilvēks.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    jurisml_inbox_lv > 24.02.2017. 09.27

    nobilingvālā jaapāriet uz vienu , citādi interfronte buus un paliks nemirstīga , piekrītu ka bilingvālā ka pāreja uz vienu , tikai valsts valodā , nebija slikti , sabiedrībai mazāks šoks , man zināmi piemēri kad bērnu dārzā krievu bērni pāriet pilnīigi latviešu valodā ar ko vecāki neapmierināti , jo nesaprot ko bērns runā vot ir ari paradoksi , bet tas nav slikti , varbuut dažs arii no bērna kautko iemācīsies, vēl piemērs , man kaimiņos krievu familija kuras meta aizprecējās uz UK , ome aizbrauca vākty mazbērnus , tie runā tikai angliski , ome pec pāris gadiem runāja angliski , bet vot te latviski nezināja ne bū ne bē

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > 24.02.2017. 13.42

    Eriks

    Palasi ko Latvijā reģistrētās sorosīdu org. iesaka saistībā ar bilingvālo izglītību… 🙂

    Netā atrodami vairāki interesanti raksti par šo tēmu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 24.02.2017. 14.31

    Vai tad visi Latvijas krievi jau nosoda Staļinu,Latvijas okupāciju,mierīgo iedzīvotāju nogalināšanu un deportācijas,un līdz ar to neviens Latvijas krievs nav pelnījis,ka to nosauc par okupantu?Kur es par to varu pārliecināties?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 24.02.2017. 18.44

    Iebraucējiem,kuri šeit nav ataicināti,nav smuki kritizēt tautu,kuras teritorijā ielauzušies ar spēku.Tā ir latviešu iekšējā lieta,kas neattiecas uz starpnacionālām nesaskaņām,kuras radušās okupācijas un kolonizācijas rezultātā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 24.02.2017. 14.08

    Es gan netaisījos rakstīt par kaušanos,bet gan par normālu atmosfēru skolās.Neviens tajās speciāli nesaukā krievus par okupantiem,ja vien tie idejiski neatbalsta okupāciju un okupantus.Provincē ar to nav problēmu.Problēmas sākas vietās,kur ienācēju ir daudz,kā jau visur,kur sabrauc svešas mentalitātes cilvēku masas,kuras negrib iekļauties,pielāgoties vietējo dzīvesveidam,bet gan vēlas tiem uzspiest savu dzīvesveidu,domāšanu un valodu,citiem vārdiem sakot,kolonisti.Ar kolonistiem,saprotams,vienmēr būs saspringtas attiecības,tas ir neizbēgami,kā jau spilgti varam vērot tajā pašā Zviedrijā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    jurisml_inbox_lv > 24.02.2017. 08.50

    bērni nav plēsīgi , viņi labi sapratīsies savā starpā ,Jums liekas ka pārkrievosies? muļķības , bērnus par šovinistiem izaudzina skolotāji ar vecāku palīdzību, politiķi , kuri pilda kremļa pavēles 5. kolonas stiprināšanā , ja gribam dzīvot savstarpējā sapratnē , tad tikai tā rīkojoties , cik tad ilgi dzīvosim divkopienas valstī?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > 24.02.2017. 12.59

    Tas viss jau ir noticis nelielajās pilsētās,kur krievvalodīgo ir nedaudz,krievu skolu tur vairs nav.Talsi,Saldus,Kuldīga …Nekādi katastrofāli notikumi nav dzirdēti.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

robotron 24.02.2017. 13.17

Sabiedrības humanizēšana (atkrievošana) ir iespējama tikai caur mācību iestādēm. Valoda, kā personas veidošanas rīks ir visbūtiskākais, lai ko arī nepļūtītu Vienotības kremļjaģas. Es neticu, ka 250 gadu laikā, kopš masons Lomonosovs radīja krievu valodu, ir izveidojies noturīgs krievu gēns.

+1
0
Atbildēt

0

AK47 weed strain for sale 31.08.2020. 04.11

… [Trackback]

[…] Read More on that Topic: ir.lv/2017/02/23/sogad-reorganizes-septinas-bet-slegs-vismaz-vienu-skolu/ […]

0
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu