Piesprādzēties! Turbulence • IR.lv

Piesprādzēties! Turbulence

4
Laimdota Straujuma.
Indra Sprance

Pēkšņais satiksmes ministra demisijas pieprasījums radījis ne tikai spekulācijas par visas valdības stabilitāti, bet arī izgaismojis noklusētās airBaltic problēmas. Laimdota Straujuma intervijā Ir atklāj Anrija Matīsa atlaišanas apstākļus un iezīmē risinājumus airBaltic glābšanai, ja vācu investors tomēr izstāsies no spēles

Agrā piektdienas rītā Satiksmes ministrijā valda priecīga noskaņa. Anrijam Matīsam ir pēdējā darba diena – trešajā stāvā sapulcējušies biroja darbinieki, ierēdņi, kapitālsabiedrību pārstāvji smaida pēdējai kopbildei ar ministru, vēlāk gaidāmas saviesīgas atvadas pie vīna glāzes, ministrs pasniegs atzinības rakstus. «Tīri cilvēcīgi jūtos zināmā mērā atvieglots,» saka Matīss, skaidrojot, ka «pie krēsla nekad neesmu turējies un tā ir taisnība, ka pats esmu piedāvājis rakstīt atlūgumu arī valdības sēdē». Aiziet ministrs bijis gatavs, jo jutis neapmierinātību ar savu darbu gan no premjerministres Laimdotas Straujumas, gan labu laiku iepriekš arī no Vienotības priekšsēdētājas Solvitas Āboltiņas. «Esmu zināmā mērā noguris, staigājot pa šo mīnu lauku,» saka Matīss.

Par «mīnu lauku» viņš dēvē Satiksmes ministriju, kur pārklājoties «dažādu grupu intereses, protams, ir arī partiju interseses, to skaitā Vienotības, un ne vienmēr visu, ko vēlas sasniegt, var tik viegli izdarīt, jo jārēķinās ar visiem spēlētājiem, kas ir šajā laukā».  Kādas Vienotības vēlmes tad nav izpildījs, Matīss skaidri neatbild, taču atzīmē, ka Āboltiņa jau vasarā kādā intervijā pieminējusi divus slikti strādājošus ministrus, no kuriem viens bijis viņš. «airBaltic nevienu Latvijas politikā nekad nav interesējis, būsim godīgi. Īstenībā brīnums, ka pie šīs neieinteresētības airBaltic turpina attīstīties, turpina lidot,» ministrs komentē peripetijas ap nacionālo lidsabiedrību, kuru dēļ arī trešdien zaudēja amatu. No premjerministres viņš tā arī neesot sapratis, ko tieši airBaltic finanšu investora piesaistes jautājumā esot novilcinājis un nav izdarījis, turklāt «premjerministre pati piekrita šim lēmumam» par finanšu investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa piesaisti.

Viņaprāt, neapmierinātības iemesli meklējami virknē saimnieciska rakstura jautājumu, kur lēmumi nesen pieņemti vai būs vēl jāpieņem. «Ja paskatāmies uz to pašu dzelzceļu. Es domāju, ka neviens šobrīd [politikā] nav apmierināts ar to, ka dzelzceļu vada cilvēks [Aivars Strakšas], kas dzelzceļā ir strādājis,» saka Matīss. «Tāpat LDz Cargo – Bremzes kungs, kurš ir pilnīgi neitrāls, strādājis dzelzceļā 20 gadus, ir finansists un pārzina savu jomu. Ir indikācijas, ka kaut kādas interešu grupas arī tas neapmierina,» komentē Matīss. Un piebilst: «Tās ir tikai sajūtas.» 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu