Svešie un savējie vides reklāmā

  • Olafs Pulks
  • 06.08.2015
Ilustratīvs foto: Gints Ivuškāns, F64

Ilustratīvs foto: Gints Ivuškāns, F64

Rīgas domes atbalsts uzņēmumam rada aizdomas par neatļautu vienošanos

Jūlijā, neieklausoties Rīgas domes opozīcijas deputātu argumentos, domes vairākums nobalsoja par vides reklāmas bāzes nodevas palielināšanu no 1,57 līdz 1,85 eiro, vienlaikus nemainot nodevas apjomu - 0,43 eiro, vides reklāmai sabiedriskā transporta pieturvietās. Pēc izmaiņām tā kļuva vairāk nekā četras reizes mazāka nekā nesen paugstinātā nodeva pārējos vides reklāmas objektos pilsētā.

Lai noskaidrotu Finanšu ministrijas viedokli par grozījumiem saistošajos noteikumos un tik atšķirīgajām nodevu likmēm, nosūtīju vēstuli ministrijai, kas atbildē raksta - šādas atsķirības var tik kvalificētas kā valsts atbalsts. Tādā gadījumā rodas jautājums - vai vides reklāma ir nozare, kurai pašlaik nepieciešams valsts vai pašvaldības atbalsts, turklāt ne visai, bet atsevišķiem uzņēmumiem? Atbalstu parasti saņem nozares, kuru attīstība valstij ir īpaši svarīga, un kura bez atbalsta no malas tirgū konkurēt nespēj. Vai tādas ir reklāmas pieturvietās? Taču nē!

Jaunākajā žurnālā