Hermanis vēršas pret lumpeniem kultūrā un politikā 150

Režisors Alvis Hermanis. Foto: Ieva Lūka, LETA

LTV raidījuma “100g kultūras” nobīdīšanu, argumentējot ar sliktiem reitingiem, režisors uzskata par nelietību

Starptautiski pazīstamais latviešu režisors Alvis Hermanis pārmaiņas, kas patlaban sāktas LTV ar raidījuma “100g kultūras” nobīdīšanu malā, uzskata par nelietību, kas dos politiķiem argumentu vispār radikāli apcirpt kultūru. Hermanis arī aicina cilvēkus pašiem domāt līdzi, nevis kļūt atkarīgiem no lumpenu iegribām.

Piektdien publicētajā Hermaņa intervijā žurnālā “Sestdiena” režisors ir sakaitināts par notiekošo Latvijas televīzijā. Runājot par aktualitāti – “100g kultūras” pārcelšanu uz citu raidlaiku -, Hermanis saka: “..ja valsts televīzijas kanāls, lai faktiski nogremdētu ikdienas kultūras raidījumu, var kā argumentu piesaukt reitingus, tad tas ir trauksmes zvans, iedegta sarkanā lampa visai latviešu kultūrai.”

Pēc Hermaņa domām, šāda LTV valdes bezatbildīga mētāšanās ar raidījuma raidlaiku un reitingu piesaukšana politiķu rokās nodod iespēju “nogriezt naudu kultūrai”. Režisors situāciju salīdzina ar bēdīgi slavenā itāļu magnāta Berluskoni darbošanos, kas sev piederošajās televīzijās gadiem zombējis tautu, iebarojot lētus šovus un notrulinot.

“Pēc šī gadījuma ar “100g kultūras” latviešu kultūra atgriežas tādā pašā partizānu kara stāvoklī, kādā tā bija padomju laikā,” saka Hermanis.

Hermanim ir sajūta, ka visa mūsu dzīve pēdējā laikā kļuvusi pliekanāka, lumpenizēta, domājošais mazākums kļūst par “stulbā vairākuma ķīlniekiem”, lumpenu ķīlniekiem. Viņaprāt, pie tā vainojami arī mediji, it sevišķi televīzija, kas “tos lumpeņus” neizglīto. “Vajag iegrožot komponistus, ziņģu maniakus, dziedāšanas šovu entuziastus, to raidījumu vietā vajag izglītot cilvēkus – tas valsts televīzijai jādara,” saka režisors.

Lumpenproletariāts nosaka toni arī Rīgas domes vēlēšanās. Hermanis uzskata, ka “atdot galvaspilsētu vīriešiem pelēkos uzvalkos, kas draudzējas vairāk ar Krievijas nekā Latvijas valdību – tas, manuprāt, ir satriecoši un prātam neaptverami”. Viņš saprot tos krievus, kas fiziski dzīvo Latvijā, bet mentāli – Krievijā, taču ko lai domā par “tām latviešu kundzēm, kas gatavas atdoties par tramvaja biļeti”.

Režisors uzskata, ka pašreizējā Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) kontingents ir precīzi tas pats, kas Krievijā atbalsta Putinu. “Plebejiem patīk, ka politiķis par valstiskām lietām runā vienkāršos nepaplašinātos teikumos,” saka Hermanis.

Viņš ierosina Latvijai spert radikālu soli – pieņemt, ka “vēlēšanās drīkst piedalīties tikai cilvēki ar augstāko izglītību un tikai tie, kas maksā nodokļus”.

 

Komentāri (150)

aivarstraidass 24.05.2013. 13.19

Intervijas dēļ īpaši pirku “Sestdienu” – un secinājumi tiešām ļoti trāpīgi. Paldies A.Hermanim par iedrošinājumu pretoties pūļa stulbumam! Vienīgi viņa piedāvātais risinājums (izglītības cenzs vēlēšanās) nešķiet realizējams – būs liela brēka par “demokrātijas deficītu” (sak, pie nepilsoņiem pieliek klāt vēl kaut kādus cilvēkus bez balstiesībām), bet lumpenu iespaids politikā nemazināsies. Pat lumpen-politikas ikona – Kambodžas valdnieks Pols Pots bija mācījies Francijas augstskolā. Ja neskaita īpaši nelabojamus gadījumus, vairumu vēlētāju par “lumpeniem” pataisa nevis izglītības trūkums, bet neprecīza komunikācija no SC oponentu puses.

Teiksim, Rīgas budžeta izsaimniekošanu var atspoguļot pietiekami korekti un objektīvi; arī ieguvumus no māju siltināšanas – var izveidot infografikas, kas atspoguļo svarīgākos rādītājus. Objektīvā patiesība ir pietiekami satraucoša, lai cilvēkus pārliecinātu – un mūsdienās lietas būtību var labi izskaidrot kaut vai cilvēkam ar 9 klašu izglītību: cik Rīgas pašvaldība maksās kreditoriem; kāds būs siltuma rēķins vienā vai otrā gadījumā, utt. Bet šāda patiesība nevienam nav vajadzīga – tai vietā NA+V+RP ļauj diskusijas toni noteikt SC. Apspriež ušakovistu transporta atlaides un citas lietas, kas varētu interesēt lumpenus.

Ja pret cilvēku politikā visas partijas izturas kā pret lumpenu, viņš sāk arī atbilstoši balsot. Pret SC demagoģiju var palīdzēt tikai patiesība un likums nevis kaut kāda “uzlabota demagoģija”. Kā Gēte rakstīja “Und das Gesetz nur kann uns Freiheit geben” (Un tikai likums var mums dot brīvību.)

+30
-1
Atbildēt

5

    Agnese Lûse > aivarstraidass 25.05.2013. 02.47

    Hermanis ir cilvēka personības un sabiedrības identitātes un pašapziņas provakators,kurš iedomājas ka viņš vienlaicīgi var būt gan prokurors,advokāts un tiesnesis..
    Īsi sakot – šizofrēnijas spogulis 🙂

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > aivarstraidass 25.05.2013. 08.58


    Hermanis, tā ir mūsu sirdsapziņa, lai arī kā nelegāļi, cilvēces pabiras, to nīstu.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > aivarstraidass 24.05.2013. 15.57

    Pareizi! Ir ļoti plašas iespējas visus tos hūtes un maigo varu nolikt pie vietas, bet kur nu – lej tik ūdeni uz viņu dzirnavām!
    Suņi rej – karavāna iet tālāk!
    Un skaitās izglītoti tak!!!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Timurs Čuntonovs > aivarstraidass 24.05.2013. 15.52

    Kad sāku lasīt Hermaņa domas par “100 g kultūras”, pirmajā brīdī sadusmojos: – It kā Latvijā nebūtu clvēkku, kas iet uz ballēm, dejo pie jaukās šlāgermūzikas; cilvēku, kas katru rītu iet slaukt savas 2 govis laukos, un, ticiet man, viņus neinteresē Māra Sirmā iestudētās Stravinska “Kāziņas”. Arī viņiem ir domāta Latvijas Televīzīja. Bet par visu pārējo – par ušakoviem, tantēm, kas pārdosies par brīvbiļeti – piekrītu par 100 %. Cik svarīgi, ka ir cilvēki, kas pasaka to publiski un skaidri, bez puķainas stostīšanās par intergrāciju, latvieš- un krievvalodīgajiem, LR valstpiederīgajiem unn nepiederīgajiem, par cilvēkiem, kas pārvietojas brīvi starp kalniem un jūru…. Paldies Hermanim!

    +13
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > aivarstraidass 24.05.2013. 13.46

    Kalvis Apsītis+!

    +11
    0
    Atbildēt

    0

ltvpanorama 24.05.2013. 13.10

” domājošais mazākums kļūst par “stulbā vairākuma ķīlniekiem”, lumpenu ķīlniekiem” –
pilnībā piekrītu un turklāt pastāv liela aizdoma, ka tas nenotiek tā vienkārši pats no sevis, man ir pārliecība ka kāds ne visai draudzīgs mūsu valstij
tos striķīšus rausta, pakāpeniski izrādot savu maigo varu un slikti ka mēs tam pakļaujamies un pārdodamies .. kaut vai ja palasās mērķtiecīgi nomelnojošus komentus internetā visos rakstos kur tiek runāts par mūsu valstī , vai palūkojas uz kungu (biedru ) kuru mums nozīmēja par prezidentu..kāda tur kultūra.. bet no otras puses ,ja domājošais mazākums rīkotos aktīvāk, tad arī grūtāk būtu melniem spēkiem šiverēt….piekrītu Ķīps – mums tiešām pietrūkst īstas labēji liberālas partijas..bet godīgi sakot kārtīgu politisku partiju, kādas ir Rietumos pie mums vispār nav, ir kaut kādas interešu grupas, apvienības ar milzīgu sponsoru ietekmi un prognozējami neprognozējamiem Saeimas balsojumiem.. nerunājot nemaz par praktiski neslēptu 5. kolonnu – Krievijas PŽiVa vietējo filiāli un viņu atbalstītājus – Kremļa televīziju aptaurēto latviski nerunājošo pūli

+22
-2
Atbildēt

3

    Dina > ltvpanorama 24.05.2013. 14.48

    Kurmītis >> Andrew

    +++….pastāv liela aizdoma, ka tas nenotiek tā vienkārši pats no sevis,…+++
    Va Vellos!
    Nu kā kulaks uz acs !!!
    Un kā tu to pamanīji ??
    Piebildīšu – un to – šādu SISTĒMU veido un rada tieši jenotveidīgie pļurkstiņi, tie „tiesiskie un godīgie”, kuri dzīvo ar svēto pārliecību, ka viss, ko viņi izdomā un dara ir labi tieši tāpāc, ka to dara viņi … :
    – tieši viņi, atnākot repšem, ieviesa principu, ka ar opozīciju nav jādalās nekādā politiskajā varā, kā bija līdz tam (tagad paši sēž Rīgā dziļā opozīcijā);
    – tieši viņi ieviesa principu, ka masu mēdiji ir nevis objektīva 4-tā vara, bet gan nopērkami „pareizā viedokļa” paudēji, tagad brēc, ka krievvalodīgā prese uir nopirkta;
    – tieši viņi sāka plaši izmantot VALSTS represīvās strukūturas cīņā ar politkonkurentiem – un ak, Dieks, kā viņi kauks un spiegs tad, kad šīs struktūras tieši pret viņiem pašiem sāks izmantot viņu varas mantinieki;
    – viņis šodien pieņem pat politiski motivētus likumus, lai iznīcinātu politiskos oponentus – un es jau tagad redzu gara acīm, kā viņi brēks, kad nākamajā Saeimā uzvarējušais Saskaņas centrs pieņems, piemēram, likumu par to, āboltiņai ir jāiet pasēdēt aiz restēm par sava vīra biznesa nekaunīgo un cinisko lobēšanu, vai Pīļknābim par noziegumiem pret tautu un apzināto Krājbankas nogremdēšanu … un tici man – viņi būs pirmie, kas brēks !!!

    Tā ka. Tieši pašas latviskās partijas, kuras ir pie varas šajā valstī jau 23 gadus, ir izveidojušas pastāvošo koruptīvo, prettautisko un pretlatvisko sistēmu … :)))

    +1
    -12
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > ltvpanorama 24.05.2013. 13.15

    ” domājošais mazākums kļūst par “stulbā vairākuma ķīlniekiem”, lumpenu ķīlniekiem”

    – Vai zināt, kad un kādos apstākļos tas notiek?

    Tādos gadījumos, kad “domājošais mazākums” nav nedz profesionāls, nedz domājošs.

    Kaut kā ASV vai Lielbritānijā tā nenotiek. Vai zināt, kāpēc? Tāpēc, ka to valstu politiķi ir profesionāli un domājoši. Apmēram, kā Rīgas domes priekšsēdis Nils Ušakovs.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    ltvpanorama > ltvpanorama 24.05.2013. 21.10

    kurmi..Lembis nebija no PSKP? gāzi nesagrāba čekisti? Indriksons, ko bija disidents Helsinku grupā jeb strādāja stūra mājā (nav brīnums ka futbola čempionātā joprojām maķperemaķ iet)? ..5. kolonna te visu laiku labi finansēta pirka visu pa labi pa kreisi, diemžēl arī mūsu tautiešus..un Tev nelgam tas viss dikti pie sirds vai ne? kā mēslu vabolei..jo lielāka sūdu bumba jo tev savoku algotajam skribentam lielāks orgasms..bet Eiropa, Nato un ASV tev pamatīgi bojā garīgo..jo viņi ir te un taviem biedriem bremzē izplešanos..jā, man kauns ka mums kolaborantu ir daudz vairāk kā Igaunijā un Lietuvā, bet mēs arī visvairāk cietām no okupācijas, dēl visādiem lumpeņiem , sociķiem un komuņagām, kas sarkanās lupatas vicināja krievu tankus sagaidot un nododot savus tautiešus.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

Ieva 24.05.2013. 12.42

Atbalstu Hermani. Man apnikusi ohlokrātija. Tiem, kas nezin svešvārdus, paskaidroju- pūļa vara. Manuprāt, tas būti tikai normāli, ja vēlēšanās balsotu tikai tie, kas valstij dod vairāk nekā no tās saņem.
Citādi – ielieciet “mana balss” balsojumu ar jautājumu – “vai gribat rietumu algas?” un atbilde būs, “jā”,ar tālāko viržibu uz Saeimu, kaut gan to nevar izdarīt tikpat slinki dzīvojot un strādājot kā līdz šim. Man ir apnicis, ka cilvēki tikai gaida, ka viņiem maksās, ka valsts dos, nodrošinās, piešķirs.., aizmirstot, ka pašam jānopelna, jāstrādā, jāpiedalās valsts pārvaldē, jācīnās ar negācijām, ir jādod valstij, nevis tikai jāgaida no tās.
Tāpēc, saku jau nez kuro reizi, balsotu par labēju partiju, tādu kāda bija Tečerei Anglijā savulaik, bet nav, visas kreisas..

+23
-7
Atbildēt

18

    Agnese Lûse > Ieva 25.05.2013. 02.44

    Hermanis ir cilvēka personības un sabiedrības identitātes un pašapziņas provakators,kurš iedomājas ka viņš vienlaicīgi var būt gan prokurors,advokāts un tiesnesis..
    Īsi sakot – šizofrēnijas spogulis 🙂

    Jautājums Hermanim,vai būt Dievam ir viegli ?

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Ieva 24.05.2013. 16.52

    Plus_opinionex-diena-lasitaji Man ir kauns Jūsu, ..vietā…
    __________________ Ui!

    Kā man patīk šitie -kas mūsu vietā visko .

    Paklau:

    tu varētu kādu kredītiņu mūsu vietā samaksāt, ko?

    ….ekslasītāji un arhijefiņi.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Ieva 24.05.2013. 15.37

    Man ir kauns Jūsu, kulturāli izglītoto vietā, par to, ka Jūs savus līdzcilvēkus saucat par lumpenu, un siekalojaties par mazākuma diktatūras ieviešanu, neredzot, ka Jūs ne par purna tiesu neesat labāki par senlaiku ekspluatatoriem un komunistiem, starp kuriem, atgādināšu, paši esat radušies, ja vien nebijāt trimdā Rietumos. Es Jūs kauninātu, bet Jūsu kulturālā izglītība tāpat kā komunistiskā audzināšana kaunu nepazīst.

    Bail izklausīties pēc vecas plates, bet demokrātija ir nevis minimāla vairākuma viedokļa uzspiešana pārējiem, kā to Jums „borēja“ komunisti, bet gan rēķināšanās ar mazākumu, tādēļ arī par svarīgiem jautājumiem Saeimā vajag 2/3 deputātu atbalstu nevis tikai >50%.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Ieva 24.05.2013. 15.32

    ex-diena-lasitaji
    Ar kļūdīšanos apliecināt savu cilvēcību, nekā cita jau ZP elektorātam nav.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Ieva 24.05.2013. 15.33

    atbalstā kļūdīties nav iespējams.
    ______________________ RP atbalstītāi-ex-diena-lasitaji nekad nenomaldīsies – visi ceļi aizved uz Sarkano laukumu un Mauzoleju(vieta rindā pēc peļu eļļas garantēta).

    Gunārs Rusiņš pavadīs neveiklākos.Formas ar sagādās.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    grislits > Ieva 24.05.2013. 15.53

    Krix, taisnība kā vienmēr, laikam ir kaut kur pa vidu 🙂

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    jirfm > Ieva 26.05.2013. 21.12

    Jau esam piedzīvojuši, kā komunisms mēģināja visu salikt savās vietās. Paldies, bet es to nevēlos.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Ieva 24.05.2013. 14.35

    KUR LATVIJĀ IZPAUŽAS PŪĻA VARA?!!

    Piemēram, apšaude kino – visi vidējie LV iedzīvotāji vienā balsī kā pie TV, tā internetā pieprasa aizliegt ieročus, atjaunot nāvessodu, etc. Ja būtu pūļa vara, tad tas arī notiktu, bet nenotiek, jo valdība tomēr nav nojūgusies, un neticamā kārtā neviens populists pagaidām nav mēģinājis šādas situācijas izmantot.

    Tas pats atkārtojas pēc jebkuras traģēdijas Latvijā un citur pasaulē, un atšķirībā no Latvijas citur pūļa neprātu parasti veldzē ar pilsonisko brīvību ierobežošanu. Vispirms brīvprātīgi obligāts rentgens un apčamdīšana lidostās, tagad jau mēģina aizliegt 3D printerus pirms vispār jebkas ir noticis. Šaujampulveri arī jau pasludinājuši par masu iznīcināšanas ieroci.

    Bet arī tie vēl ir ziediņi, jo reāls pūļa neprāts ir revolūcija vai vismaz tās mēģinājums, piemēram, Franču revolūcija vai 1905. gads Latvijā.

    Starp citu, cik vēl vispār atceras to gadījumu, kur vienā Rīgas kino pirms dažiem gadiem nošāva cilvēku? Sagaidu, ka retais. Toties kā toreiz cilvēki vārījās nepilnu nedēļu.

    Ja tā labi padomā, tas, ko Ķīps grib, ir būt par vācu laiku baronu, vai ne? Balsstiesības tikai savējiem – izglītotiem, augstdzimušiem un bagātiem –, prima noctis un citi labumi. Vēl nāk prātā tāds vārdu salikums kā „mazākuma terors“, bez kura mazākums nevar valdīt pār vairākumu.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Ieva 25.05.2013. 13.56

    Normunds
    “…es izglītojos un funktierēju, kā saņemt algu aploksnē”

    Vispirms atrodi kādu kas vispār maksā un tad domā, kā optimizēt nodokļus, savādāk sāc atgādināt melnādaino krievu, revoļucioņeru Aijo Benessu, kas dienu dzīvē nav strādājis, bet smirdoņu sataisījis kā vesela cūku ferma.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Ieva 24.05.2013. 13.09

    Interesanti gan neoliberālisma vēl pietrūkst LV politikā ? 🙂 Interesanti gan par ko maksā nodokļus LV iedzīvotāji un pastāv Latvija, ja izrādās viss pašiem jāsakārto – kkāda dzimtcilvēku iekārta ?! Riebjās klausīties visvarenos, ja ir skaidri redzams, ka vainojama sistēma un tā jālabo kopīgi nevis jāizrāda kaut kāda nelietderīga iniciatīva ! Ja kas Latvijā pietrūkst tad ir sociāldemokrātiska partija šī vārda īstā nozīmē, jo labējuma ekonomikā, pretēji nacionālajai jomai, kur šis labējums ir vajadzīgs kā ēst, ir bijis pārpārēm un tas ir skaidri manāms – Latvija ir valsts bagātniekiem, bet strādājošos slauc visi un pēc pilnas programmas !

    P.S. Lai arī Hermaņa teiktais ir cēlu domu domāts, taču bīstama tendence iezīmējas sākt diskutēt par to, kam pienākas balstiesības…no tā ir viens solis līdz autokrātijām un boļševikiem, nacistiem…kaut gan, laikā, kad banķieri un spekulanti ir palikuši tik nekaunīgi, varbūt komunisms ir tieši tas, kas palīdzētu visu salikt savās vietās ?

    +12
    -11
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Ieva 25.05.2013. 11.43

    Cilvēkam pašam ir jāizglītojas, jāmeklē labāks darbs, pašam jādomā kā vairāk nopelnīt, un pašam jārisina visi savas dzīves jautājumi.
    ==================
    Tā kā labējās liberastu valdības darba ņēmējus ir aplikušas ar nesamērīgi lieliem nodokļiem, es izglītojos un funktierēju, kā saņemt algu aploksnē, jo uz valdību paļauties nevaru, jādomā pašam un jārisina savas dzīves jautājumi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Ieva 24.05.2013. 15.19

    Piedodiet, kļūdījos, Somija tomēr nav NATO. Neesmu jau Ino, kas nekad nekļūdās, jo NA atbalstā kļūdīties nav iespējams.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Ieva 25.05.2013. 14.43

    To izdarīt var, bet tas darbs ir intensīvi jāmeklē un jābūt pašiniciatīvai uzlabot savu izglītību, mainīt dzīvesvietu u.tml.
    ——————–
    Tas jau smuki izklausās,bet es dzīvoju tēva celtā mājā,no kuras aiziet netaisos;neesmu nekāds klaidonis bez saknēm,mana izglītība ir pietiekoši laba savai profesijai,bet,ja es gribu vairāk naudas,man jāmaina ne tikai dzīvesvieta,bet arī nodarbošanās,jo tajā kāpt augstāk nav kur,pat pašvaldība ir biznesmenis,kurš negrib vai nespēj samaksāt par darbu.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ieva 24.05.2013. 14.48

    Hermanim ir sajūta, ka visa mūsu dzīve pēdējā laikā kļuvusi pliekanāka, lumpenizēta, domājošais mazākums kļūst par “stulbā vairākuma ķīlniekiem”, lumpenu ķīlniekiem.”
    Pūļa vara izpaužas vēlēšanās un tā ir nedomājošās vairākuma daļas vara, kam galvenais, lai savējie pie siles! Vai tad tāds nav SC elektorāts? Tiem galvenais, ja zog, lai zog savējie.
    Par Ušakova runu šodien radio brīnījos nenobrīnīties cik stulba demogoģija un tāds atkal varētu būt ievēlēts?
    Piemērs. Ušakovs skaidri pateica, ka iepriekšējā sasaukuma dome ietaupījusi 84 milj Ls priekš Zelta tilta, bet , kad viņam jautāja kāpēc Ušakova dome neko nav ietaupījusi, tad viņš braši atbildēja, ka esot ietaupījuši, jo uz ši gada sākuma esot bijis atlikums 64 mil Ls, bet uz ši gada beigām 60 milj Ls. Vai nav varena matemātika ar ietaupījumiem Ušakova gaumē!

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > Ieva 24.05.2013. 14.52

    ex-diena-lasitaji . Nu kā tad ir, vai Somija ir NATO dalībvalsts, vai tomēr nav, gudrīti?:)
    Kā pašam ar izglītību un nodokļu maksāšanu?

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Ieva 24.05.2013. 15.47

    Roberts_j, cilvēki arī meklē un atrod….ārpus LV, jo gluži vienkārši šeit pietiekamā daudzumā tādu darbavietu, kas atļauj uzturēt savi un ģimeni NAV – bet pēcāk dažādi Ķīpi tadus izmēdapar sēņu lasītājiem, melnstrādniekiem un vēl dažādi. Minimālo algu parodijas es par pilnu vispār neņemu….
    Es neiesaku cilvēkam dot zivi, bet makšķeres vietā rādit uz mežu, sakot, ka tur aug materiāli arī maigi izsakoties ir stulbi – turklāt arī pretēji vietējai politikai, nesen piemēram mājražotājiem apjomus samazināja….mazās lauku saimniecības arī apskrūvē ar nodokļiem, iepretīm subsidētiem Vinteriem…. Valsts uzdevums nav nevienam nolikt priekšā darbu, tomēr pie situācijas, kad bezdarbs ir padsmit procenti, nevar vainot cilvēkus – sevišķi, ņemot vērā, ko vienkāršā tauta ir iznesusi uz saviem pleciem šajos gados – vajadzētu tomēr izrādīt zināmu cieņu un sapratni, nevis kratīt ar pirkstu !

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    grislits > Ieva 24.05.2013. 15.25

    Krix, ir apmēram šāds anekdotisks pastāstiņš par pārprastu paļāvību uz Dievu:

    Cilvēks sēž pie mājas durvīm uz soliņa.
    Garām skrien vīrs un saka: “Klausies, tuvojas lieli plūdi, tev vajadzētu doties no šejienes prom, te noteikti viss applūdīs.”
    Sēdošais atbild: “Es paļaujos uz Dievu, viņš mani izglābs.”
    Pēc laika tiešām plūdi klāt, sāk smelties jau pa durvīm iekšā, no mājas tikt ārā nevar.
    Atbrauc uz rajonu ugunsdzēsēji, kas evakuē cilvēkus un grib šo evakuēt, bet šis atbild: “Nevajag mani nekur vest, es ticu Dievam, katru dienu lūdzos un paļaujos, ka viņš mani izglābs.”
    Nu jau plūdi sasnieguši mājas jumta, cilvēciņs uzkāpis uz jumta, turās pie antenas.
    Atlido helikoters ar glābējiem, bet šis atkal atsakās: “Es esmu pilns paļāvībā uz dievu un ticu, ka Dievs mani izglābs”.
    Nu jau ūdens pacēlies virs antenas, nāk liels vilnis, aiznes cilvēciņu un šis noslīkst. Nonācis debesīs, satiek Dievu un pārmetoši jautā: “Es Tev tā ticēju, tā paļāvos uz Tevi, bet Tu mani neiglābi. kādēļ?”
    Dievs šim atbild: “Lai brīdinātu un palīdzētu es tev sūtīju cilvēku, kas skrēja gar Tavu māju, es Tev palīgā sūtīju ugunsdzēsējus un pēc tam glābējus, bet Tu taču pats atteicies.”

    Un tāpat daudzi cilvēciņi domā, ka Dombrovskis vai kāds cits no valdības risinās konkrēti katra cilvēciņa sasāpējušo problēmu. Gaida, kad atnāks kāds pie viņa vai piešķirs viņam kādu labumu. bet tas nav valdības un parlamenta uzdevums. uzdevums ir tikai radīt vidi, pārdalīt samērīgi līdzekļus un atrisināt vispārējos jautājumus kaut cik līdzsvaroti starp dažādām sabiedrības grupām.

    Cilvēkam pašam ir jāizglītojas, jāmeklē labāks darbs, pašam jādomā kā vairāk nopelnīt, un pašam jārisina visi savas dzīves jautājumi. Bet cilvēki gaida, ka valdība radīs kaut kādas konkrētas darba vietas uz kurieni kāds viņus pasauks strādāt. Absurds.

    Un par tiem minimālo algu saņēmējiem. Nenoliedzu, ka tādi uzņēmēji, kas uzskata, ka kajenni nopirkt ir svarīgāk nekā maksāt normālu algu darbiniekiem, ir no lielāko kretīnu sugas. Bet tai pat laikā neviens neliedz cilvēkiem meklēt iespējas un izglītoties un atrast darbu ar labāku atalgojumu. To izdarīt var, bet tas darbs ir intensīvi jāmeklē un jābūt pašiniciatīvai uzlabot savu izglītību, mainīt dzīvesvietu u.tml.

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    grislits > Ieva 24.05.2013. 12.47

    Daudzi cilvēki, laikam padomju ietekmē un arī pēcpadomju perioda smadzeņu skalošanas ietekmē, joprojām nesaprot, ka galvenais valsts elements ir viņi paši, tauta, nevis valdība, un ka notiks tikai tas, ko paši darīs. Neviens gaidītājiem neko nedos.

    +24
    -2
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu