Kompensācijas un atbildība Zolitūdes traģēdijā

  • Agris Auce
  • 26.11.2013
Pie sabrukušā Zolitūdes lielveikala. Foto: Dmitrijs Suļžics, F64

Pie sabrukušā Zolitūdes lielveikala. Foto: Dmitrijs Suļžics, F64

Veikala sabrukšanas dēļ tikai cilvēkiem vien nodarītie finansiālie un morālie zaudējumi būtu jāvērtē desmitos miljonos latu

Ir notikusi lielākā katastrofa Latvijas teritorijā kopš 1950.gada, kad Rīgā pie Daugavas piestātnes apgāzās kuģis "Majakovskij", noslīkstot 148 cilvēkiem.

Beidzoties glābšanas darbiem Zolitūdē, sāksies ilgstoša cietušo rehabilitācija un citu traģēdijas seku novēršanas un kompensāciju izmaksas process. Te rodas allaž neiztrūkstošais jautājums - kurš ir atbildīgs un kurš par to visu maksās? Kā arī - kādas ir šīs traģēdijas finansiālās sekas?

Parasti līdzīgu negadījumu atbildības ķēdē vispirms par notikušo ir atbildīgs ēku īpašnieks vai operators - šajā gadījumā veikals "Maxima". ASV un anglosakšu zemēs no viņiem pirmajiem tiktu prasīta pilna atbildība dažādām kompensācijām, jo tieši viņu kontrolē bija izvēlēties un iesaistīt visus pārējos iespējamos atbildīgos un pārbaudīt to veiktā darba kvalitāti. Tāpat tieši telpu īpašnieku un galveno operatoru atbildībā ir pārliecināties par to, ka tiek izvēlēti pienācīgi celtniecības vai remonta darbu veicēji un par to, ka visiem iesaistītajiem ir pietiekams finansiāls nodrošinājums, lai segtu iespējamo zaudējumu finansiālās sekas.

Jaunākajā žurnālā