Izglītības sistēmas arhitektūra

  • Mārīte Seile
  • 08.11.2013
Skolotāju digitālās apmācības programmas "Skola nākotnei" prezentācijas pasākumā. Foto: Ieva Lūka, LETA

Skolotāju digitālās apmācības programmas "Skola nākotnei" prezentācijas pasākumā. Foto: Ieva Lūka, LETA

Kā atbildes uz būtiskajiem izglītības ieguves jautājumiem izmaina skolas ikdienu, Šanhajas pieredze

Cik fizkultūras stundām skolā jābūt? Cik veselības mācības stundām? Vai visiem jābūt obligātam matemātikas eksāmenam? Vai vajag e-klasi? Vai nepieciešamas darba burtnīcas? Vai skolās nepieciešami planšetdatori? No kuras klases jāmācās svešvalodas? Vai jāsaīsina vasaras brīvdienas? Cik vidusskolas valstī ir nepieciešamas? Cik skolēniem jābūt klasē? No cik gadiem jāsāk mācīties skolā?

Šie un līdzīgi jautājumi sarunās un publikācijās masu medijos ir dzirdami visbiežāk. Turklāt bieži vien viedokļi dažādiem cilvēkiem, atbildot uz jautājumiem, ir pretēji.

Salīdzinoši daudz retāk dzird jautājumus: ko mēs vēlamies, lai mūsu bērni zina un prot, pabeidzot skolu? Kāpēc? Kāda attieksme viņiem būs nepieciešama, lai būtu veiksmīgi savā dzīvē un atbildīgi attieksmē pret sabiedrību un vidi?

Jaunākajā žurnālā