IUB secinājis, ka nav pamata aizliegt “Rīgas satiksmei” turpināt iepirkuma procedūru
Tiklīdz Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) deva “zaļo gaismu”, pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” nekavējoties parakstījusi 75,8 miljonus eiro (53,16 miljonus latu) vērto iepirkuma līgumu par autobusu piegādi ar Polijas uzņēmumu “Solaris Bus&Coach s.a.” (“Solaris”), aģentūrai LETA pastāstīja “Rīgas satiksmes” preses sekretārs Viktors Zaķis.
Zaķis gan neprecizēja, vai līgums parakstīts jau trešdien – tajā pašā dienā, kad IUB publicējis lēmumu par sūdzību izskatīšanu, vai tas noticis ceturtdien. Viņš norādīja, ka līgums ir parakstīts un vairs nav nekādu šķēršļu, lai tiktu sākta jauno autobusu ražošana un piegāde.
“Rīgas satiksmes” autobusu iepirkuma konkursā pieteikumus iesniedza četri pretendenti – “Solaris” no Polijas, “Mercedes Benz”, Itālijas, Francijas un Vācijas dibinātā kompānija “Iveco”, kā arī Latvijā izveidotais uzņēmums “Amoplant”. Konkursā par uzvarētāju tika atzīts “Solaris”, taču IUB šā gada septembrī saņēma divas sūdzības par “Rīgas satiksmes” autobusu iepirkumu. Tās iesniedza apvienība – “Mercedes Benz” tirgotājs SIA “Domenikss” un AS “Swedbank” -, kā arī “Amoplant” autobusu ražotājs “VDL Bus&Coach b.v.”.
Izvērtējot sūdzības, IUB secinājis, ka “VDL Bus&Coach bv” un personu apvienības – “Domenikss” un “Swedbank” – iesniegumi par iepirkumu ir daļēji pamatoti, taču pieļautie pārkāpumi nevar ietekmēt lēmumu par iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu.
“Nav pamata lemt par aizliegumu “Rīgas satiksmei” turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu ar konkursā noteikto uzvarētāju,” teikts IUB lēmumā, kas tika publicēts trešdien.
“Solaris” saskaņā ar līgumu piecu gadu laikā “Rīgas satiksmei” piegādās vismaz 175 autobusus 75,8 miljonu eiro vērtībā, paredzot iespēju pasūtījuma apjomu palielināt līdz 30%. Paredzēts, ka pirmie jaunie “Solaris” autobusi Rīgas ielās varētu parādīties aptuveni pēc astoņiem mēnešiem – nākamās vasaras sākumā.
SIA “Domenikss” ģenerāldirektors Viktors Troicins biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja, ka “Rīgas satiksme” plāno iegādāties autobusus, kas neatbilst mūsdienu oglekļa dioksīda (CO2) izmešu normām un no 2014.gada nebūs izmantojami satiksmē.
Zaķis šo apgalvojumu noliedza, uzsverot, ka “Rīgas satiksme” iegādāsies un izmantos tikai sertificētus un ES regulām atbilstošus transportlīdzekļus.
“Rīgas satiksmes” attīstības stratēģija paredz tuvāko piecu gadu laikā iegādāties 125 jaunus trolejbusus un 175 jaunus autobusus, kas tiks piegādāti pakāpeniski piecu gadu laikā. Tos paredzēts izmantot visos maršrutos, nomainot vecākos transportlīdzekļus, bet nolietotos transportlīdzekļus “Rīgas satiksme” centīsies pārdot izsolē.
Šovasar noslēgtajā trolejbusu iepirkuma konkursā par uzvarētāju tika nosaukts vienīgais pretendents – Čehijas firma “Škoda Electric”, kas Rīgai piegādās 125 trolejbusus, katru 808 000 eiro (565 600 latu) vērtībā. Līguma kopsumma sasniegs 131,8 miljonus eiro jeb 92,6 miljonus latu. Tā dārdzība tiek pamatota ar to, ka trolejbusi būs vismaz 18 metrus gari un aprīkoti ar dažādām iekārtām komfortam un drošībai.
Komentāri (39)
silvija_vitina 07.11.2013. 15.54
nu, re kur pamatojums biļešu cenas sadārdzinājumam :)
viss ir tīrs un balts. nekādu jautājumu un bažu par trolej/busu cenām, par iepirkumu caurspīdīgumu…. darbiņš tā kā padarīts, nu var iedarbināt slaukšanas aparāta pogu.
0
janazakovica 08.11.2013. 01.12
pats IUB ir bij.oligarhu no PLL radits..lai kotroletu un sanemtu kukulus no visiem un dabutu cauri savus projektus..
0
Inese 07.11.2013. 15.50
Ļoti laba ziņa visiem rīdziniekiem. Izņemt Vienotības un vislatviešu klaku, protams.
0