KNAB pārbaudi par Rīgas trolejbusu iepirkumu pagaidām nesāks 11

KNAB logo. Foto: Edijs Pālens, LETA
Roberts Blass
Print Friendly, PDF & Email

Opozīcijas deputāts Satiksmes komitejas darba kārtībā lūdz iekļaut jautājumu par “Rīgas satiksmes” attīstības stratēģiju

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) nav informēts par iespējamajiem pārkāpumiem „Rīgas satiksmes” (RS) trolejbusu iepirkumā, tāpēc pagaidām pārbaude nav sākta, informē biroja galvenā speciāliste Inta Šaboha. “Ja KNAB rīcībā būs kādi fakti par pārkāpumiem, tad savas kompetences ietvaros birojs uzsāks pārbaudi,” norāda Šaboha.

Rīgas domes opozīcijas pārstāvis Pēteris Viņķelis (Vienotība) Ir.lv teica, ka lūdzis iekļaut Satiksmes un transporta lietu komitejas darba kārtībā jautājumu par RS attīstības stratēģijas izpildes gaitu. Politiķis uzskata, ka komitejai jāizskata „iepirkumu lietderība, biznesa plāns un vajadzība pēc miljoniem vērtiem trolejbusiem”.

Viņš norāda, ka iepirkumam nav obligāti jābūt koruptīvam, bet ir jāizvērtē, vai tas ir lietderīgs un efektīvs. „Var jau arī nenozagt, bet gan pārtērēt,” – tā opozīcijas pārstāvis.

Iepriekš ziņots, ka RS slēgs līgumu ar kompāniju „Škoda Electric” par 125 trolejbusu iegādi, katrs trolejbuss būs 18 metrus garš. Līguma kopējā summa ir 131,8 miljoni eiro (92,63 miljoni latu), viena trolejbusa cena – 808 tūkstoši eiro (568 tūkstoši latu).

Kā liecina Čehijā bāzētās kompānijas mājas lapā pieejamā informācija, Slovākijas pilsētai Prešovai jauni trolejbusi vēl 2011.gadā izmaksājuši teju divas reizes mazāk. No 2011. līdz 2014.gadam Prešovas sabiedriskā transporta parkam paredzēts piegādāt piecpadsmit 18 metrus un piecus 12 metrus garus trolejbusus par kopējo summu 9,1 miljonu eiro; viens transportlīdzeklis izmaksājis aptuveni 450 tūkstošus eiro jeb 300 tūkstošus latu.

RS krietni dārgāko cenu skaidroja ar to, ka Rīgā kursēs 18 metrus gari trolejbusi, „kas visiem ražotājiem ir aptuveni par 50% dārgāki nekā 12 metrus garie”.

Savukārt Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) uzsver, ka komplektācijā būs iekļauti arī kondicionieri, videonovērošanas iekārtas, monitori un citas pozīcijas, kas, viņaprāt, arī veido sadārdzinājumu.

RS nesniedz skaidru atbildi, kur tiks rasts finansējums transportlīdzekļu iegādei. Uzņēmuma budžetu veido Rīgas domes dotācijas un ienākumi no biļešu pārdošanas. Transportlīdzekļi tikšot iegādāti uz nomaksu, pirkuma maksu ražotājam samaksājot astoņus gadu laikā no trolejbusu piegādes brīža.

 

Komentāri (11)

ligakalnina 28.06.2013. 18.11

” iedropēt ar virsnieci no partijas kabatas armijas” – ir kādi pierādījumi, ka KNAB un Striķe ir V pavadā, un pilda V pasūtījumus?
Notiek kāda milzīgas represijas un uzbrukumi V politiskajiem konkurentiem?
Vai tās ir tikai OT un SC aģitatora kopīgās seksualās fantāzijas?
Un vai tad KNAB pienākumos neietilps pievēsr uzmanību jebkādai amatpersonu rīcībai, ja tur ir korupcijas pazīmes?
Saprotams, ja uzskata, ka trolejbusu iepirkums turpat par dubulto cenu, salīdzinot ar tirgus cenu, ir normāli, tad jau viss OK, un tas pat nerunājot par to, cik tāds iepirkums vispār nepieciešams.

+8
-1
Atbildēt

4

    piziks > ligakalnina 28.06.2013. 19.38

    Dzeri, pirms spriest par iepirkuma cenām, kurš ir citējis vai parādījis pilnu iepērkamā modeļa specifikāciju, turklāt — konkrētā modeļa, nevis mazliet līdziga, “trolejbusa līdzīgam transportlīdzekļa” agrāko cenu?

    Ja kaut ko dara politiskie pretinieki/konkurenti, tad uzreiz par visu vari jāizdomā kādi s*di.

    Toties labie ir tie, kas apšeptē gan visus pensionārus, gan visus autoīpasšniekus, gan visus elektropatērētājus? Kas tas par politkretīnismu?

    0
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 28.06.2013. 21.20

    Optiskais Tēmeklis. Kā jūties, kollēga?:):):)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    enjoy > ligakalnina 29.06.2013. 12.33

    nevajag megazināšanas , lai varētu saprast, ka sadārdzinājums nav adekvāts nosauktajām papildus fīčām
    —————–
    Precīzi! Kā var tjūnings būt vairākas reizes dārgāks par pašu tjūnejamo agregātu?

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > ligakalnina 29.06.2013. 09.51

    OT – nevajag megazināšanas , lai varētu saprast, ka sadārdzinājums nav adekvāts nosauktajām papildus fīčām . Tie visi papildus aprīkojumi ir salīdzinoši kapeiku vērti . Galvenais ir pati būda ar attiecīgajiem jaudas elementiem kas to būdu dzen uz priekšu . Visi pasažieru skaitītāji , videonovērošanas un pārējie brīnumi ir sīkums un nemaksā pilnīgi neko salīdzinājumā ar uzpūstajām cenām. Piemēra pēc kupola kamera ir par kādiem 30 EUR , 16 kanālu DWR būs pie 150 EUR , labi instalācija plusā nu ar mokām izvilks 1500 EUR .

    +8
    0
    Atbildēt

    0

Gundars Āboliņš 30.06.2013. 14.30

Mazliet vēl jānovilcina laiks, kad nauda pāries no pašvaldības kontiem uz citu kabatu, kurai piekļuve no valsts un pašvaldību kontrolējošām institūcijām pēc tam tiks nobloķēta un līzekļus atpakaļ vairs nesagrābstīs! Nav dzirdēts tāds scenārijs?:)

+2
0
Atbildēt

0

Inese 28.06.2013. 16.37

Kā tad tā? )))) Potapova takšu savulaik dzīroja kopā ar Viņķeļiem, un nu Viņķelis pasūtīts divas mājas tālāk 😉

http://neliesi.info/wp-content/uploads/2011/09/4520.jpg

+1
-4
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu