Sociālajā tīklā diskutē, kā ierobežot riteņbraucējus
Elektronisko sakaru komersanta “Lattelecom” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis savā privātajā “Twitter” kontā @JurisGulbis sācis brīžiem asas debates par, viņaprāt, agresīviem riteņbraucējiem, kas Rīgā izmanto gājēju ietves un ielās neievēro ceļu satiksmes noteikumus (CSN) un veselo saprātu.
Biznesa portāls “Nozare.lv” raksta, ka Gulbis “Twitter” diskusijās ieguvis daudz domubiedru, kas piebalso “Lattelecom” vadītāja kā privātpersonas vērtējumam, ka daļa riteņbraucēju brauc agresīvi, apdraud gājējus un sevi. Citi raksta, ka dažu agresīvi riteņbraucēju dēļ nevajadzētu mest visus velosipēdistus pār vienu kārti, aizrādot, ka riteņbraukšana ir dabai draudzīgs un veselīgs pārvietošanās veids.
Debatēs izskan gan pārmetumi, gan uzslavas vārdi Rīgas domei un tās mēram Nilam Ušakovam par velobraucējiem paredzētās infrastruktūras stāvokli pilsētā. Īso vēstījumu sociālā tīklā “sarunās” piedalās arī sabiedrībā pazīstami cilvēki – auto nozares žurnālists Pauls Timrots, žurnāliste Elita Veidemane, mūzikas kritiķis Uldis Rudaks, kā arī citi “Twitter” lietotāji.
Kā “Nozare.lv” skaidroja Gulbis, viņš debates par riteņbraucējiem sācis pēc vairākiem incidentiem, kas skāruši viņu un viņa bērnus, no kuriem pēdējais noticis pagājušajā piektdienā un gandrīz beidzies ar izkaušanos.
“Tas viss nav viena nejauša starpgadījuma dēļ. Diemžēl ar velosipēdistu disciplīnas problēmām un pilnīgu ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu sastopos bieži. Izejot no savas mājas kāpņutelpas, man regulāri bīstamā ātrumā aizlido garām pa ietvi braucošs velosipēds, labi, ka pēdējā laikā pirms speru soli uz ietves, paskatos pa kreisi un labi, gluži kā šķērsojot brauktuvi. Tāpat maniem bērniem, kas pārvietojas pa ietvi, ir uzbraukuši velosipēdi,” raksta Gulbis.
Incidentu, kas, iespējams, bija “pēdējā lasīte” pirms Gulbis, kas sevi raksturo kā brīvdienu riteņbraucēju un sportiska dzīvesstila piekritēju, “Lattelecom” vadītājs raksturo šādi: “Pagājušā piektdienā, ejot pa Brīvības ielu, man virsū uzbrauca pretim braucošs velosipēdists, kas ne tikai neatvainojās, bet bija gatavs šo visu pārvērst konfliktā ar roku izvicināšanu.”
Tvītos arī citi diskusijas dalībnieki stāsta par nepatīkamiem incidentiem, kur tiem uzbraucis vai teju uzbraucis riteņbraucējs. “Zinu cilvēku, kurš velosipēdista uzbraukšanas dēļ tagad ir invalīds – pilnīga paralīze,” raksta Veidemane.
Arī “Nozare.lv” pirms dažiem gadiem iepazinās ar cilvēku Zviedrijā, kas bija spiests priekšlaicīgi pensionēties no augsta amata kāda ASV filmu izplatīšanas koncerna filiālē, jo viņu uz gājēju pārejas Stokholmā notrieca riteņbraucējs, izraisot traumas, kas prasīja vairāku mēnešu ārstēšanos.
Dažiem tvītiem diskusijā ir pievienotas saiknes uz fotogrāfijām, kur redzami riteņbraucēji, kas šķērso ielu pie sarkanās gaismas. Savukārt arhitekts Toms Kokins ievietojis saikni uz izsmeļošu prezentāciju, kurā viņš ieskicē, kādai būtu jābūt Rīgas velobraukšanas infrastruktūrai, ar plašu ielās un ietvēs iezīmētu velojoslu un īpaši būvētu veloceliņu tīklu.
“Iedomājies situāciju – tālredzīgs mērs, gudri plānotāji, iecietīgi braucēji, sakārtotas ielas. Par ko tad cepsimies?” tvītoja Kokins.
Komentāri (34)
snjuu 20.06.2013. 19.58
Šajā satiksmes jomā ir šādas tādas problēmas, jo nedz riteņbraucēji, nedz gājēji nezina savas tiesības un pienākumus, un reizēm arī kaut cik jēdzīgas audzināšanas tikumus. Rādīšana ar pirkstiem vienam uz otru (un trešo, jo vēl otra cīņas fronte ir sūdīgi autovadītāji vs. riteņbraucēji un reizēm gājēji) neko nedos, drīzāk derētu šādas tādas sociālas reklāmas, jo vismaz Rīgā velosatiksme ir diezgan paaugusies, bet CSDD tā vietā taisa garlaicīgus ikgadējos līķu demonstrēšanas klipiņus, lai ļautiņiem ar vājākiem nerviem atvieglotu kuņģi.
0
grislits 20.06.2013. 17.24
Vispār jau kretīni ir jebkurā no kategorijām – gājējos, riteņbraucējos, autobraucējos. Pats es sevi pieskaitu visām kategorijām.
Bet tomēr piekrītu, ka riteņbraucēji daudzi palikuši nekaunīgi, un tur manuprāt ir vaina tajā, ka šobrīd pēdējos gados viņi tiek pārspīlēti izcelti uz citu satiksmes dalībnieku fona un brīžam izskatās, ka ar viņiem auklējas kā ar jēlām olām.
Protams, ir jāsakārto riteņbraukšanas infrastruktūra, bet šeit vairāk tas process būtu jāvirza nevis tieši kā velobraucēju atbalsta pasākums, bet gājēju un velobraucēju infrastruktūras sakārtošana vai vēl labāk – visu satiksmes dalībnieku infrastruktūras sakārtošana, neizceļot kaut kā īpaši velosipēdistus.
4
Ieva Priedenfelde > grislits 21.06.2013. 00.41
Varai no resno komjauniešu pakaļām jāpāriet pie strādniekiem velobraucējiem. PS Iesaku aplokus notīrīt ar vaitspirtu, tad bremzējot pat nelielā ātrumā rodas tāda skaņa, ka visi gājēji mūk. Un bremzē arī krietni labāk.
0
Ieva Priedenfelde > grislits 21.06.2013. 00.43
Pareizi, dzert velosipēdistiem ir jāatļauj līdz 1 promilei.
0
snjuu > grislits 20.06.2013. 20.08
“atšķirībā no autobraucējiem, viņus neviens īpaši nekontrolē”
===
Ja var ko nokāst, tad jau sāk kontrolēt, piem., aizliedza šamiem dzert (pilnīgi bezjēdzīgi) un sāka ķert…
0
normundskr > grislits 20.06.2013. 17.46
Es teiktu, ka vaina ir faktā, ka velobraucēju ir kļuvis daudz (un tas ir labi!). Bet, atšķirībā no autobraucējiem, viņus neviens īpaši nekontrolē. Turklāt, velosipēdi, atšķirībā no auto, ir pieejami pusaudžiem, kas risku izvērtēšanā ir daudz optimistiskāki, nekā ir pieauguši cilvēki.
0
Laimonis fon 20.06.2013. 17.05
Es atkal zinu riteņbraucēju kas ir kļuvusi par invalīdi, dēļ gājēja apzināti izdarīta grūdiena uz veloceliņa! Turklāt smerdeļi aizgāja zirgojaties, brīdi kad meitene palika guļot ar vaļēju lūzumu, un pat nedomāja atbildēt par nodarīto!
0