Būt pesimistam kļūst arvien grūtāk

  • Pēteris Strautiņš
  • 29.09.2012
Pircēji Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas "Hennes and Mauritz" (H&M) veikala atklāšanas dienā "Galerijā Centrs". Foto: Ieva Čīka, LETA

Pircēji Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas "Hennes and Mauritz" (H&M) veikala atklāšanas dienā "Galerijā Centrs". Foto: Ieva Čīka, LETA

Par mazumtirdzniecības apgrozījumu 2012.gada augustā

Mazumtirdzniecības apgrozījuma augusta datiem piemīt numeroloģiska daile - apgrozījums mēneša griezumā audzis par 1%, bet gada griezumā - precīzi par kārtu vairāk jeb 10%. Mēneša griezumā tirdzniecība jau četrus mēnešus pieaug vairāk nekā par procentu.

Ne tikai kopējie skaitļi ir labi, šoreiz nepārprotama labsajūta strāvo arī no datiem par galvenajām preču kategorijām. Aplūkojot izmaiņas gada griezumā, apģērbu un mēbeļu tirdzniecība aug par apmēram 30% gadā. Tās ir lietas, kas dara dzīvi skaistāku! Turklāt tēriņus šādiem produktiem cilvēki nepalielinātu, ja vien nejustos pietiekami pārliecināti par savu nākotni.

Tas varbūt neizklausās labi, bet apģērbu tirdzniecības apjoms ir faktiski sasniedzis trekno gadu augstāko punktu. Tāpēc noder arī piesardzīguma nots, kas saskatāma pašu dārgāko preču - automobiļu tirdzniecībā, tā ir nedaudz samazinājusies, par 8%.

Jaunākajā žurnālā