Zviedru tūristi Jūrmalas viesnīcā varēja saindēties ar sviesta zivi • IR.lv

Zviedru tūristi Jūrmalas viesnīcā varēja saindēties ar sviesta zivi

19
Ekrānšāviņš no Jūrmalas viesnīcas mājaslapas

Viesnīca gatava zviedriem segt izdevumus

Zviedru tūristi, iespējams, saindējušies ar viesnīcas “Hotel Jūrmala SPA” restorānā pasniegto sviesta zivi, tomēr precīzi visu pārtikas paraugu izmeklēšanas rezultāti gaidāmi rīt, 28.septembrī, aģentūrai LETA pastāstīja Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) Komunikācijas nodaļas vadītāja Laura Ševčenko.

Ševčenko teica, ka saslimšanas pazīmes tika konstatētas 16 cilvēkiem, kuri vakariņās restorānā ēda sviesta zivi. No saslimušajiem četri tika hospitalizēti Jūrmalas slimnīcā, septiņi Austrumu klīniskās universitātes slimnīcā, bet pārējie no hospitalizācijas atteicās. Visi saslimušie no slimnīcas jau ir izrakstījušies un devušies mājās.

Jūrmalas slimnīcas mediķi pieļauj, ka pie saslimšanas varētu būt vainojama alerģiska reakcija uz pārtiku, savukārt Austrumu slimnīcas mediķi pieļauj, ka šie varētu būt toksikoinfekcijas gadījumi.

Lai noskaidrotu saslimšanas iemeslus, SPKC speciālisti laboratoriskajai testēšanai paņēmuši vairākus pārtikas paraugus, arī sviesta zivs paraugus. Ševčenko teica, ka testēšanai paņemtas arī analīzes no restorāna darbiniekiem, kā arī pārbaudīta dokumentācija.

SPKC epidemiologi regulāri sazinās ar Zviedrijas epidemiologiem un strādā kopā ar Pārtikas un veterināro dienestu (PVD), lai noteiktu precīzu saslimšanas iemeslu.

Četrzvaigžņu viesnīca “Hotel Jūrmala SPA” ir gatava maksāt kompensācijas, ko, iespējams, pieprasīs no saindēšanās cietušie zviedru tūristi, ceturtdien sacīja “Hotel Jūrmala SPA” pārstāve Kristīne Štāla. “Esam gatavi maksāt kompensācijas, ja tādas tiks pieprasītas. Neņemos spriest, cik liels varētu būt kompensāciju apmērs. Patlaban uzturam sarunas ar savu klientu – starpnieku, kas organizēja semināru šiem 100 cilvēkiem, un attiecīgi ar šī klienta starpniecību risināsim tālākās sarunas par kompensāciju,” sacīja Štāla. Viņa apgalvoja, ka notikušais neesot ietekmējis viesnīcas darbu. Tomēr esot bijuši zvani no potenciālajiem Zviedrijas klientiem – korporatīvo pasākumu rīkotājiem, kuri interesējušies par notikušo un iespējamām sekām.

SPKC epidemiologi šīs saindēšanās izmeklēšanu sāka svētdien, 23.septembrī, tūlīt pēc pusnakts, kad par 16 saslimšanas gadījumiem SPKC informēja Neatliekamās medicīniskā palīdzības dienests.

PVD sācis arī administratīvo izmeklēšanu, kā arī piemēros sodu par viesnīcā konstatētajiem pārkāpumiem, biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja PVD pārstāve Ilze Meistere.

“Saņemot informāciju no Slimību profilakses un kontroles centra par 16 saslimšanas gadījumiem pēc maltītes ieturēšanas “Hotel Jūrmala SPA”, PVD pirmdien, 24.septembrī, veicis pārbaudi viesnīcas ēdināšanas uzņēmumā. Pārbaudes laikā no apgrozības tika izņemti uz vietas sasaldēti gaļas izstrādājumi un zvejas produkti, kuriem nebija nodrošināts atbilstošs marķējums un nosakāms derīguma termiņš,” sacīja Meistere. Tāpat uzņēmumā tikuši konstatēti arī higiēnas prasību pārkāpumi.

PVD veic pārbaudes arī uzņēmumos, kas piegādāja izejvielas viesnīcas ēdināšanas uzņēmumam.

Pasākumā viesnīcā piedalījušies kopumā 107 zviedru rentgena ārsti un citi medicīnas darbinieki no vadošā Ziemeļvalstu privātā medicīnas aprūpes uzņēmuma “Alers”, kuri uz Latviju pagājušā sestdienā bija devušies komandas saliedēšanas ceļojumā un konferencē.

 

Komentāri (19)

kristaps_drone 27.09.2012. 15.42

Jūrmalas viesnīcas labāk varēja indēt savus viesus jaunā viļņa laikā, tas būtu efektīgāk.

+9
-1
Atbildēt

2

    kristaps_drone > kristaps_drone 28.09.2012. 11.19

    >Andža
    Būtu dīvaini, ja Jūrmalā būtu savādāk.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > kristaps_drone 27.09.2012. 18.33

    viesnīcai raksturīga ļoti krieviska darba atmosfēra – daudzi darbinieki labi runā tikai krieviski, vēl arī angliski, bet latviski ar ļoti lielām grūtībām. Baigi atgādina Maximu

    +6
    0
    Atbildēt

    0

Ilona Auziņa 27.09.2012. 14.07

PVD darbiniekiem vismaz radās izdevība izlocīt kājas un paviesoties Jūrmalā pēc ilgās sēdēšanas mīkstos krēslos. Ja viņi tās kājas palocītu biežāk un vairāk pakustētos, tad droši vien šādi gadījumi jau laikus tiktu novērsti, īpaši Rīgas Centrāltirgū, kur zivju nodaļā nevienam čekus nedod un sūdzēties par vecu zivju tirdzniecību nemaz nav iespējams. Tāpēc arī tur nekas nav jākontrolē un pārpircēji var tirgot ko tik vēlas, vecas zivis apkaisīt ar ķiplokiem un sāli, pēc savām metodēm “nokūpināt” un tirgot par vēl dārgāku cenu. Bet laši vispār tagad tur ir mistiski. Svaigs lasis bet pēc lietošanas ir jūtamas visas saindēšanās pazīmes. Pārpircēju nelietībai un izdomai nav robežu, tāpat kā tiem Krievijas lielveikaliem, kuri sapuvušas vistas esot nomērcējuši formalīnā, noskalojuši un tirgojuši par svaigām. Bet PVD tikai sēd savos mīkstajos krēslos un domā par nākošo ceļojumu un Dienvidjūrām.

+7
-1
Atbildēt

5

    Sandris Maziks > Ilona Auziņa 27.09.2012. 18.42

    Janka
    “piemēram, griezties Valsts policijas ceļu satiksmes uzraudzības departamentā ar sūdzību”

    Nepādzīvo. Tagad, kad pašu cilvēks no ZP vada IeM, viss nokārtosies, reformas neliks ilgi gaidīt.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 28.09.2012. 14.44

    Vai tikai roberts_j un artikulus100 paši arī nenodarbojas ar šo veco zivju andeli Centrāltirgū? Izskatās ka esmu te viņus aizķēris dikti vārīgā vietā, jo šādus ieteikumus var dzirdēt tikai no dikti nikniem, vai ļoti aprobežotiem cilvēciņiem. Vēl tikai atliek rādīt mēli un sākt mēdīties, kā bērnu dārziņā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lauradrr > Ilona Auziņa 27.09.2012. 16.03

    Man pilnīgi nesaprotami kā Jūs variet būt tik bezatbildīgs pret sevi un saviem līdzcilvēkiem – ziniet par šādiem būtiskiem higiēnas un pārdošanas pārkāpumiem bet negriežaties pats pie attiecīgām iestādēm un nesūdzaties, negādājiet lai šādi nedarbi tiktu sodīti un izravēti. Kam tad vel jānotiek?

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    grislits > Ilona Auziņa 27.09.2012. 18.30

    Nu un ko ta brīnamies par attieksmi no valsts, ja pašu attieksme ir tāda pati – es nejko nedarīšu, viņiem pašiem jādara. Pat ja PVD visu perfekti darītu, visur viņi nekad nevarētu būt.

    Ja pašam tāda attieksme, tad nav ko sūdzēties par grūto dzīvi un to, ka nekas nemainās. Neviens cits jūsu vietā dzīvi nemainīs. kamēr visiem būs attieksme – nu es jau neko, tāpat nekas nemainīsies, ko ta es, lai viņi paši, u.t.t., tikmēr ar nekas nemainīsies.

    Nenorādu gan, ka jums obligāti kaut kas jādara, bet ja nedarāt, tad muti arī vaļā neverat, ka kaut kas nav kārtībā. Tas ir tāpat kā ar vēlēšanām – ja neesi uz vēlēšanām gājis, tad lūdzu, muti varā never un nekritizē ne valdību, ne Saeimu.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 27.09.2012. 16.38

    Šī nu nebūs ne tā valsts, ne tā sistēma kura ko tādu varētu darīt. Pamēģiniet, piemēram, griezties Valsts policijas ceļu satiksmes uzraudzības departamentā ar sūdzību par tīšu mēginājumu Jūs sabraukt, kurā ir arī video, kurš to apliecina. Vispirms Jums ir jāziedo daudz laika lai nokļūtu Gaujas ielā, jo elektroniski to izdarīt nav iespējams, tad ilgi jāmaldās pa tās ēkas gaiteņiem, kamēr kāds vispār grib Jūs uzklausīt. Pēc laika Jūs saņemsiet atbildi ka tur viss ir kārtībā un ka pats vien esat vainīgs ka tur atrodaties. Tādu gadījumu manā dzīvē ir ļoti daudz, kad esmu mēģinājis ko ietekmēt šajā valstī, griežoties attiecīgajās instancēs. Diemžēl ļoti bieži mani ir vienīgi personīgi apvainojuši, vai vispār nav atbildējuši. Priekš tam CT ir PVD postenis un viņiem tas ir jākontrolē. Es tikai varu šādu produktu, toreiz par 13.-Ls, izmest atkritumos un viss. Es netaisos kā nabaga radinieks ar to maisiņu stāvēt pie PVD durvīm un gaidīt vai mani uzklausīs, vai vienkārši nolamās, jo čeka ta nav.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 27.09.2012. 18.40

Savādi gan. Četru zvaigžņu viesnīca un sviesta zivs maltītē. Interesanti, ar ko baro divu zvaigznīšu viesnīcās?

+4
0
Atbildēt

1

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu