
Sarmīte Māliņa un Kristaps Kalns, iekārtojot savu personālizstādi Pacieties.
No 9.februāra izstāžu zālē Arsenāls Kristapa Kalna un Sarmītes Māliņas personālizstāde Pacieties
Lai nojaustu, kas izstādē būs skatāms, Kristaps telefonā rāda bildes: koka soli, koka ogas un koka zirdziņš, kas ļoti līdzīgs īstam zirgam - ausis kā kallu ziedi un plaksti tik plāni, ka nojaušama acs ābola forma. Zirgs būšot melns, ar krēpēm un asti, uz platformas ar ritentiņiem. «Cerams, mazuļi ar to fotografēsies,» saka Sarmīte. Protams, zirdziņš nebūs viens: vairākus objektus no marmora, stikla un koka palīdz veidot daudzi meistari, kuri ar Sarmīti un Kristapu sadarbojušies vairākkārt. Pāris dienu pirms izstādes atklāšanas no objektiem tiks izveidots iecerētais darbs. Tik vērienīga izstāde abiem šī ir pirmā.
Sarmīte un Kristaps par radošo tandēmu kļuva pirms astoņiem gadiem, veidojot laikraksta Diena pielikuma Kultūras Diena vāka ilustrācijas. Dienā abi strādā joprojām: Kristaps ir fotogrāfs, Sarmīte - māksliniece. Pirmā instalācija tapa nelielai izstādei Pornogrāfija kādā Čaka ielas dzīvoklī, nākamais objekts bija Snauda darbojas izstāžu zālē Arsenāls. Nākamā instalācija - Altāris. Sv.Marijas Magdalēnas baznīcā Vecrīgā uz altāra tika novietots televizors, kas trīs dienas rādīja gulošu puisi, līdzīgu Jēzum Kristum. Lieldienu rītā, kad notika augšāmcelšanās, puisis piecēlās un no televizora pazuda. Objekts raisīja diskusijas, vai modernā māksla tā var ienākt baznīcā. Rakstniece Andra Neiburga Altāri dēvē par sakrālu darbu un atceras, ka cilvēki to uztvēruši dabiski un lūgušies. «Kalna un Māliņas darbi ir skaisti, saturiski dziļi, konceptuāli. Tiem piemīt emocionālā slodze un ārkārtīgs perfekcionisms detaļās. Tie ir skaidri kā kristāla lode.»