Pārvadātāju akcijas dēļ vilcieniem būs papildu vagoni 17

Diāna Lozko, LETA
Print Friendly, PDF & Email

Pret naudas samazinājumu transporta nozarei protestēs gan pasažieru, gan kravu pārvadātāji

Lai samazinātu Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas rīkotās brīdinājuma akcijas sekas, AS “Pasažieru vilciens” (PV) ceturtdien vairākos vilcienu maršrutos norīkos papildu vagonus, vēsta aģentūra LETA.

Papildu reisi būs maršrutos Rīga – Zilupe, Rīga – Daugavpils un Rīga – Valga.

Pasažieru pārvadātāji protesta akcijā ceturtdien neizpildīs 21% no paredzētajiem reisiem jeb vairāk kā tūkstoti reisu, trešdien intervijā LTV raidījumā “Labrīt, Latvija!” pastāstīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs, vēsta aģentūra BNS.

Salkazanovs stāstīja, ka dialogs ar valdību notiek jau kopš 7.marta, kad asociācija pieņēmuma lēmumu par protesta akciju un šobrīd sāpīgākais jautājums ir dotācijas nākamgad. Samazinot dotācijas nākamajam gadam, autobusos biļešu cenas varētu pieaugt pat divas reizes un reisu skaits īpaši reģionos tiktu samazināts dramatiski.

Latvijas Neatkarīgo mežizstrādātāju asociācija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija, Latvijas Autopārvadātāju nacionālā asociācija un autopārvadātāju asociācija “Latvijas auto” 24.martā rīkos brīdinājuma akciju. Koku, pārtikas un starptautisko kravu pārvadātāji pulksten 10 sāks kustību uz Rīgu no visas Latvijas, lai laikā līdz pulksten 11 lēnā gaitā virzītos garām Rīgas pilij.

Paralēli notiks Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas rīkotā protesta akcija, kuras laikā tiek samazināts izpildīto reisu skaits reģionālajos pārvadājumos, atspoguļojot reālo situāciju sabiedriskajā transportā pēc finansējuma samazinājuma. Netiks izpildīti 1168 reisi – 245 starppilsētu reisi un 923 vietējie reisi.

24.martā gaidāma protesta akcija arī “pret netaisnīgajiem “Latvenergo” tarifiem”.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) stāstīja, ka šogad dotāciju samazināšanai risinājums tika atrasts. “Nākamgad ir pietiekami daudz neatrisinātu jautājumu, piemēram, par sociālā tīkla pasākumiem. Tas ir nākamā gada budžeta jautājums, kas drīzumā ir jāsāk risināt,” teica Augulis. Viņš uzsvēra, ka sistēma jāsakārto tā, lai dotācijas pārvadātājiem būtu ilgtspējīgas. Viņaprāt, paralēlos reisus dotēt nevajadzētu.

Valdība otrdien vienojās, ka sabiedriskā transporta pasažieri neizjutīs trīs miljonu latu konsolidāciju. Ietaupījumu valdība vienojās rast samazinot dotāciju PV dzelzceļa infrastruktūras maksas segšanai.

Samazinot attiecīgo subsīdiju, publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam – “Latvijas dzelzceļš” – tiks piešķirts valsts līdzfinansējums Eiropas Savienības finansētajiem ar pasažieru pārvadājumiem saistītajiem projektiem.

Komentāri (17)

andrisskrastins 23.03.2011. 11.27

Neko sev alkatība. Samazina tikai nedaudz, bet uzreiz dubultot cenas sola. Kā ar konkurenci kungi? Ak pareizi, kas par konkurenci, jums ir dievišķas tiesības sūkt no valsts pupa un neatskaitīties ne par ko.

+5
-3
Atbildēt

3

    incis21 > andrisskrastins 24.03.2011. 11.39

    Ja paaugstina elektrības tarifus, tad viss normāli un pamatoti, ja paaugstina biļešu cenas busos, tad – kur konkurence?
    Elektrības tirgū tāpat ir konkurence, bet iedzīvotājiem cenas aug milzīgos apmēros. Elektrības tirgus, vismaz Latvijā, pierāda, ka konkurence var izraisīt cenu kāpumu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Elīna Stepanova > andrisskrastins 23.03.2011. 11.50

    Pecisk, nesaprati ekonomiku. Cenas ir jāpalielina, jo samazināsies pārvadāto pasažieru skaits. Savukārt, autobusi būs tāpat jādzenā, arī nedaudz tukšāki. Tālāk jau samazināsies reisu skaits un tas vēl vairāk samazinās sabiedriskā transporta regularitāti un ērtumu.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Romans > andrisskrastins 24.03.2011. 10.01

    vel ir laiks paspēt izteikt savu viedokli http://youtu.be/D72xEes__kM

    +2
    0
    Atbildēt

    0

mocarello 23.03.2011. 16.26

Patiesībā par dotāciju lielumu ir jāpiedomā. Arī pārvadātājiem ir jāoptimizē darbs. Citādi šķiet, ka nekāda plānošana un domāšana nenotiek – te vairāki reisi viens pēc otra, te no laukiem uz galvaspilsētu (piedošanu – pie Rīgas) nevar tikt divas stundas… Otrs – ja valsts dotē pārvadātājus, kāpēc nav nekādas atlaides bērniem – no 7 gadu vecuma. Nav arī atlaižu daudzbērnu ģimenēm. Principā tāpēc arī bērni vairs ar autobusiem (ja neskaita uz/no skolu) nebrauc… Man no Pierīgas nokļūt Rīgā (viens virziens) 5 cilvēku ģimenei izmaksā 9Ls un attālums nieka 50km… Taču laikam neviens no Satiksmes ministrijas nav daudzbērnu vecāks un vispār neizmanto pārvadātāju pakalpojumus.

+3
-1
Atbildēt

0

austrisv 23.03.2011. 15.30

Nu jā, ka arī Šķēle ir pielīdis pie transporta dotāciju pupa un Savickis arī un tas no LPP, kā sauca to agresīvo tipu Šļesera draugukuram Šlesis izkārtoja tos labākos transporta reisus no Bauskas uz Rīgu.Vēl tiem zagļiem nepietiek.

+3
-2
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu