
Dāvis Valbaks, F64
Eksperti: deputātu kandidāti arvien aktīvāki pseidonotikumu radīšanā
Sabiedriskās politikas centra "Providus" pētnieki, kas uzrauga slēptās priekšvēlēšanu reklāmas, no 13.septembra līdz 19.septembrim medijos saskaitījuši 114 slēptās reklāmas gadījumus, vēsta aģentūra LETA. Visvairāk slēptās reklāmas reģistrēts piektdien, 17.septembrī.
Ar slēptās reklāmas materiāliem medijos visbagātākā diena bijusi piektdiena, 17.septembris, kad pētnieki konstatējuši 32 slēptās reklāmas gadījumus. Slēpto priekšvēlēšanu reklāmu īpaši daudz bijis krievu valodā drukātajos un raidošajos medijos.
Jo tuvāk vēlēšanas, jo veiksmīgāk deputātu kandidāti apgūst pseidonotikumu radīšanas mākslu, secina "Providus" pētnieki. "Paņēmienu ir daudz – var parakstīt memorandu, dāvināt skolai, slimnīcai, pansionātam. Visi rakstīs un slavēs. Vēl var apmeklēt studentus un uzņēmējus. Iespējas ir plašas, vajadzīga tik fantāzija – un mediji gan parādīs, gan uzrakstīs," secina eksperti.