Iesniedz likumprojektus Bībeles mācīšanai skolās • IR.lv

Iesniedz likumprojektus Bībeles mācīšanai skolās

191
Jānis Saliņš, F64

Saeimas PLL deputāti rosina ieviest kristīgo mācību no 1. līdz 12.klasei

Saeimas politiskā bloka "Par labu Latviju!" (PLL) deputāti iesnieguši Saeimas prezidijā grozījumus Izglītības likumā un Reliģisko organizāciju likumā, kas paredz Bībeles – kristīgās mācības ieviešanu skolās no 1. līdz 12.klasei.

Kā informē PLL preses sekretārs Edgars Vaikulis, politiskā bloka deputāti uzskata, ka nekavējoties jāmaina Latvijas normatīvie akti, lai stiprinātu kristīgās vērtības sabiedrībā. PLL iesaka jauno priekšmetu sākt mācīt skolās 2011.gada 1.septembri, lai Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) pagūtu sagatavot kvalitatīvas mācību programmas un kvalificētus skolotājus.

Kā ziņots, katoļu kardināls Jānis Pujats 15.augustā Aglonas svētkos savā runā paziņoja, ka skolās jāievieš Bībeles mācība, agresīvi nopeļot citu ētisko un reliģisko virzienu pārstāvju uzskatus. Viņš sacīja, ka Saeimas deputāti piekrituši atbalstīt šo priekšlikumu.

Sabiedrībā šis ierosinājums nav īsti atbalstīts. IZM speciālisti uzskata, ka tas plaši jāapspriež ar visām izglītības procesā iesaistītajām – vecākiem, izglītības politikas veidotājiem, pedagogiem. Patlaban spēkā ir kārtība, kad vecāki var izvēlēties, vai bērns apgūst kristīgo mācību vai ētiku. Kristīgo mācību izvēlējušies mācīties ap 16% skolēnu.

Vecāku apvienības "Māmiņu klubs" aptaujā 71% no 800 vecākiem pauduši nostāju, ka Bībele un reliģija ir mācāma ģimenes vidū, nevis skolā. Vairākums vecāku izvēlētos veselības mācību kā obligāto mācību priekšmetu – 66%, otrais obligāti ieviešamais priekšmets būtu ētika – 49%, reliģijas mācību kā obligāto izvēlētos vien 20% vecāku.

Latviešu vecāki ir daudz vairāk noskaņoti pret Bībeles mācību kā obligātu mācību priekšmetu – 47% latviešu ģimeņu ir pret to. Kategoriski pret Bībeles apguvi skolās ir 32% krievvalodīgo ģimeņu. Par obligātu kristības mācību ir 29% latviešu un 34% krievu ģimeņu, liecina aptaujas dati.

Komentāri (191)

Māris Bišofs 21.08.2010. 09.54

Pat ja kas tāds izdosies un valsts skolās šāda obligāta mācība tiks ieviesta (privātās var ieviest, ko vien vēlas), tas būs pretrunā ar Satversmi: 99. Ikvienam ir tiesības uz domas, apziņas un reliģiskās pārliecības brīvību. Baznīca ir atdalīta no valsts.

+50
-2
Atbildēt

25

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.13

    Bet zini, ka tagad ir mainījušies laiki. Nu sit mani nost, bet paskatos uz savu māsīcu trešajā klasē un atceroties sevi, pirms 15 gadiem 3.ajā klasē…nu zini, esmu uz paka*as, jo salīdzinājumā ar viņu “es biju nūģis” :))))))))))

    Protams, tas nemaz nav slikti, ka jaunie tik ātri pieaug, bet lūdzu, lai taču viņi nesāk dresēt vecākos :))))) ai, nu labi… tas tikai mans personīgais viedoklis! Iespējams, ka maldīgs!

    +4
    -21
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 09.57

    Manuprāt, Bībeles mācība skolām nav pareizi teikts, bet var runāt vnk par tikuma vai ētikas mācību! Tas būs tas pats! Es uzskatu, ka šajā mācībā vispār nevajadzētu vilkt nekādas paralēles, ka ir Dievs, Dievs te un Dievs tur. Bet vnk runāt par ētiskumu un tikumiem!

    Esmu pati informēta, ka skolotājiem vnk tiek aizbāztas mutes, jo bērni vairs neizjūt respektu un autoritāti ne pret saviem vecākiem, ne vecāka gada gājuma cilvēkiem! Pasakiet, ka tā nav problēma?

    +5
    -21
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.26

    …arī piekrītu :)

    0
    -12
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.28

    —> Pauls Bankovskis
    Kāpēc, lai bērniem nevarētu tikt skaidrotas bioētikas u.c. problēmas :)) Es priecātos, ja mans bērns par kk tādu sāktu interesēties…varbūt arī atkritumus reiz sāksim šķirot!

    Varbūt tad mēs sāktu arī saprast kā cienīt citu mantu, īpašumu, viedokli, uzskatus, dabu u.c. brīnumus…aizgāju sinonīmos :)))) haha

    +1
    -13
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 11.16

    Jā, bioētika būs saistīta ar abortiem utml. lietām :) Nemaz nav slikti par to likt aizdomāties jauniešiem :)

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 11.06

    Tas arī ir veids un nostāja :)

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.58

    Zini, :)))) varēsi smieties, pēc dzīvošanas Vācijā to arī daru, es tiešām šķiroju atkritumus, bet man tikai žēl, ka tos izmetot kopējā atkritumu kastē viss sajaucas!

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 11.42

    :)))) jā, iespējams tā esmu es vecumdienās :))))))))

    Tev pašam laikam labāk patika vīrieša loma? Un uzskati?

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.49

    Jā, tiem skolotājiem noteikti nevajadzētu būt kk maniakāli apsēstiem ar ticības lietām, bet skolotājiem vnk vajadzētu būt couchiem, kas var dalīties ar savas dzīves pieredzi un labiem piemēriem, par ētiskām un neētiskām rīcībām… vispār šim mācību priekšmetam nevajadzētu būt tādam, kur nepieciešama pierakstu burtnīca, bet tās varētu būt vnk diskusiju veidā skolotas zināšanas, kk atraktīvi un ar praktisku pieeju.

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    Jānis Blumbergs > Māris Bišofs 26.08.2010. 19.37

    Radīšanas (viņa) un attīstības (viņš) piekritēji jauki strīdas, bet zaudē laiku, tā vietā lai darītu savus darbus. Kā divas programmas strīdas vai ir Programmētājs, vai nav. Nav, jo mūsu kodā ir 90% līdzīgu apakšprogrammu, tomēr ir, jo programmas nepāriet no vienas otrā. Arīdzan nav salikšanas vietas (Ēdene)… vairs. Labi, vai viņi sadraudzēsies, lai savu iespēju robežās risinātu galveno jautājumu? Lietot kopēšanas apakšprogrammu

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 22.08.2010. 10.51

    —> Bet

    Jā, es piekrītu, ka bērnu audzināšana ir lielā mērā atkarīga no vecāku audzināšanas, bet, es uzskatu, ka vecāku uztvere, dzīves veids arī lielā mērā izriet no tā, kā veidojas valsts politika, cik valsts ir labklājīga, cik liela nozīme tiek dota cilvēkam šajā sistēmā…. un, manuprāt, lielā mērā ģimeņu domāšanas modeļi kk veidā ir saistīti ar valsti!

    Es, piemēram, iedomājos, ka ārzemēs visi cilvēki ir smaidīgi, dzīvo ar labu, pacilātu noskaņojumu. Kolēģei draudzene no Francijas bija atbraukusi, mēs aizbraucām kopā uz Siguldu, izstaigājām Rīgu un viņa saka: “Es nevaru saprast kā jūs te dzīvojat. Kāpēc neviens cilvēks uz ielas nesmaida? Visi tik nopietni un sevī ierāvušies!”

    ..un tie ir mūsu vecāki, brāļi un māsas…no kuriem mācās jaunākā paaudze!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Māris Bišofs 22.08.2010. 10.52

    —> Bet

    Eko laukumi ir ārkārtīgi laba ideja. Vai jūsu pašvaldība šo ideju ir prezentējusi kā projektu arī citām pašvaldībām?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ronalds_vuskans > Māris Bišofs 21.08.2010. 13.42

    Vai Jums nešķiet, ka vislabākiajiem “labiešim” ir vislielākie nopelni, ka šī problēma tā samilzusi.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Māris Bišofs 21.08.2010. 13.46

    Pie mums Vidzemes pilsētā pie Gaujas gan ir izveidoti Ekolaukumi un mana ģimene jau sen šķiro atkritumus un vedam to uz ekolaukumu! neko nekur neizgāžam un jūtos labi, jo nepiemēslojam Latvijas dabu!
    Galvenais jau ir pilsētas pašvaldības vēlme atrast šo ekolaukumu vietu!!!!
    Bet, vai Rīgā Ušakovam ši vēlme ir!

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Bišofs > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.41

    Notrūka piebildei beigas – neesmu pārliecināts, ka vienā paņēmienā uzradīsies atbilstoši izglītoti skolotāji, kas ko tādu varētu jēdzīgi mācīt

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > Māris Bišofs 21.08.2010. 13.43

    Personāli! Vai Tu tiešām domā, ka Bībeles mācība izveidotu Tavu māsīcu par citu cilvēku???
    Domāju, ka šet vainīgi ir vecāki un audzināšana, ne jau nu ticības mācība!
    Palūkojies uz tiem, kas to likumprojektu bīda cauri, un, ja esi ko uzkrājusi atmiņā, tad sapratīsi, ka paši lielākie zagļi grib, lai tauta baidītos no Dieva soda, ja par viņiem nebalsos, ja mācītājs vai garīdznieks tā sauks no kanceles.
    Viņi(PLL) grib , lai tauta vairs nevēlas ne domāt, ne analizēt, bet klausa ko tiem liek! nevēlos vecos verga laikus atpakaļ!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Janis > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.18

    Tas ir loti labi, ka bērniem nav jādzīvo maldos un uzreiz var redzēt rezultātu – straujāka domāšanas attīstība.

    Notiek dabiskā atlase – tos, kas dzīvo maldos izspiež tie, kuru prāts ir brīvs un kas tic sev nevis senebreju fantāzijām.

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    Toms Mincāns > Māris Bišofs 21.08.2010. 11.19

    Nepersonuatlasei. “:)) Es priecātos, ja mans bērns par kk tādu sāktu interesēties..“
    ===============
    Ja šitik intesīvi turpināsi “brigādēt” un smaiļikot, tad pie bērna netiksi.
    Tūdaļ sameklēšu un ielikšu linku. Pavēro varbūt tā esi tu?

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Toms Mincāns > Māris Bišofs 21.08.2010. 11.20

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    armn > Māris Bišofs 21.08.2010. 11.15

    Shaadi “couchu” ir katraa bazniicaa un vienu “lielo couchu” mees tiko dzirdeejaam Aglonaa.
    Tadeelj jau nav veel uz skolu vinji obligaati jaaved.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    martins_kibilds > Māris Bišofs 21.08.2010. 11.06

    Ja mans bērnam tas būtu obligāts priekšmets, tad es pats personīgi viņam ieteiktu to neapmeklēt.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    martins_kibilds > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.50

    Bioētikai nav nekāda sakara ar atkritumu šķirošanu. Bet ja gribi, lai tavi bērni šķiro atkritumus, tad sāc darīt to pati. Bieži vien visās šajās diskusijās it kā tiek pieņemts, ka ar pieaugušajiem jau viss ir kārtībā, bet bērniem gan kaut kā ir jāiemāca, kā pareizi rīkoties.

    +15
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Bišofs > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.24

    Viedoklim nav ne vainas, venīgi nesaprotu, kāds tam sakars ar kristīgās mācības ieviešanu valsts skolās, ja viens no valsts skolu uzdevumiem būtu izglītības nodrošināšana ikvienam valstī dzīvojošam bērnam, neatkarīgi no viņa vai viņa vecāku reliģiskās pārliecības – vienalga, vai viņš ir ateists, kristietis, dievturis, musulmanis vai hinduists.

    Tiem vecākiem, kam rūp, lai bērns arī skolā pavadītu savu laiku atbilstoši ģimenei ierastajām, vēlamajām reliģiskajām tradīcijām, ir jālūkojas pēc privātskolas. Vienkārša sistēma, kas darbojas daudzās valstīs.

    Un ar “ētikas mācīšana” tam nav nekādas saistības, lai gan arī tā – iztēlojoties vien, ka skolotājiem vienā jaukā dienā ne no šā, ne no tā būs jāsāk izskaidrot utilitārisms vai bioētikas problēmas.

    +17
    -1
    Atbildēt

    0

    Māris Bišofs > Māris Bišofs 21.08.2010. 10.03

    Pamatskolā man nebija nedz ētikas, nedz Bībeles mācības, un neviens tāpēc skolotājiem mutes neaizbāza. Vidusskolā bija psiholoģija un filozofijas, lai ko nu tas vecumā varētu nozīmēt, un arī nebija nekādas vainas.

    +17
    -1
    Atbildēt

    0

    martins_kibilds > Māris Bišofs 21.08.2010. 11.09

    Atkritumu pie mums nešķiro tāpēc, ka nav ieviesta normāla kārtība, kā to darīt. Tiklīdz to ieviestu, tad ar laiku lielākā daļa noteikti sāktu šķirot.
    Es tikai gribēju pateikt, ka valstī, kurā tik liela daļa cilvēku par etalonu uzskata A. Lembergu nepalīdzēs nekāda kristīgās ētikas mācīšana.

    +18
    0
    Atbildēt

    0

mary75 21.08.2010. 10.07

Kārtējā PLL reklāmas kampaņas sastāvdaļa.
Kā parasti, par kristīgām vērtībām visskaļāk blaustās tie, kam pašiem nav pat izpratnes, kas tās tādas kristīgas vērtības ir, ka tam nav nekā kopīga ar neiecietības un naida kurināšanu, kā to dara lielākais “kriestīgo vērtību” sludinātājs Pujāts un pārējie pseidokristieši.
Vienkārši žēl, ka tā tiek diskriditēts gan šis jēdziens, gan baznīca vispār, jo īstie kristieši patiešām dara daudz laba un pozitīva.

+31
-1
Atbildēt

2

    austrisv > mary75 21.08.2010. 13.57

    Pareizi, jo man vairs negribas klausīties mācītāju vārdos , jo manas pilsētas baznīcā mācītāja vārdi nesaskanēja ar darbiem! Viņš izraisīja skandālu pa visu Latviju, jo pārkāpa pats vismaz 4 no visiem baušļiem( Tev nebūs zagt, Tev nebūs citu sievieti iekārot utt)
    Esmu sapratusi vienu, ka Dievs ir kaut kas cits un mācītāji nav godīgiun nav nekādi paraugi pārējiem, bet tukši liekuļi!
    Laikam taisnība bija PSRS laikos, kad mācību iestādēs pasniedza ateismu!
    Tas jau pierādījies visā pasaulē un, kā viņi bērniem domā to mācīt, jo atkal vārdi nesaskanēs ar darbiem!

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    armn > mary75 21.08.2010. 11.54

    Bazniicai ir tik daudz iespeeju sevi paraadiit. Draudzees un maaciitaaju riiciiba.
    Ja ar to vinji nespeej savu tuvaakaa miilestiibu apliecinaat un cilveekus paarliecinaat, tad ne jau ar obligaatu klaatbuutni skolaas.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

dro 21.08.2010. 10.20

Neesmu no IR “progresīvā spārna”. Man nav nekas pret Bībeles mācīšanu, neesmu arī par. Man ir sajūta, ka mūsu sabiedrība ir ārkārtīgi amorāla un tumsonīga, un Pujāts, Vanags, Šmits, Ļedjajevs, no mana zvanu torņa skatoties, ar savu dubultmorāli tajā lieliski iederas. Diemžēl man nav receptes, kā to labot.

+29
-1
Atbildēt

10

    ilmisimo > dro 21.08.2010. 13.53

    “‘,,,Ļedjajevs, no mana zvanu torņa skatoties, ar savu dubultmorāli tajā lieliski iederas. Diemžēl man nav receptes, kā to labot.”‘/
    ______________________________
    Jāskandina zvans. Esuot tak taisni vai zinātniski pierādīts, ka zvana radītās skaņas nuoteiktas frekvences iznīdējuot visādus zarazainus mikrobus un baktērijas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > dro 21.08.2010. 13.45

    …runāšanas sudrabs, klusēšanas zelts… (?)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > dro 21.08.2010. 11.52

    :-)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    armn > dro 21.08.2010. 11.12

    Nav globaalas receptes, vismaz jaakopj izgliitota telpa ap sevI.
    Nav tik daudz amoraalu cilveeku cik ir taadu, kas vienkaarshi paklusee.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    dzintarz > dro 21.08.2010. 22.20

    nac.operai `Ja cilvēkiem būtu elementāri ētiskie kritēriji, tad mūsu valsts izskatītos pavisam savādāk.`
    =========
    Nu tas tak skaidrs, katram! Tik nesaprotu “pričom” tur baznīca it īpaši šleserbaznīca.
    Kad vienreiz cilvēki sapratīs, ka reliģijai sakars ar morāli un ētiku, tikai par tik, par cik tā dabiski veidojušās normas un principus apkopo, iesaiņo, nomārketē.
    BTW, Latvija bija savādāka, un to par ko tā kļuvusi, baznīca ir tikai veicinājusi.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    hakere > dro 21.08.2010. 10.37

    Parakstos zem šiem vārdiem. Un, diemžēl, arī nezinu risinājumu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    dro > dro 21.08.2010. 11.45

    Atļaušos nepiekrist. Ja cilvēkiem būtu elementāri ētiskie kritēriji, tad mūsu valsts izskatītos pavisam savādāk.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > dro 21.08.2010. 13.58

    Manuprāt ir vēl vienkāršāk: nedari otram to, ko nevēlies, lai citi dara Tev!
    Un tad viss būs kārtībā!

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    armn > dro 21.08.2010. 11.50

    Pakluseeshana jau arii biezhi ir amoraala.
    Skjiet mees vienaadi domaajam.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Driimeris > dro 21.08.2010. 13.05

    patiesībā viss ir ļoti vienkārši- nedusmojies, neskaud, cieni vecākus cilvēkus un pelni naudu godīgā ceļā :)
    ar to pēdējo LR ir riktīgas problēmas…

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu