Arī vidusskolēniem neiepriecinoši rezultāti matemātikas eksāmenā • IR.lv

Arī vidusskolēniem neiepriecinoši rezultāti matemātikas eksāmenā

22
Jānis Saliņš, F64

Laikraksts vēsta par krietni zemāku vidējo rādītāju nekā vēlamais

Matemātikas eksāmenā šogad iepriecinošus rezultātus nav uzrādījuši arī vidusskolas beidzēji, piektdien raksta avīze "Diena". Šogad centralizētā eksāmena kārtotāju vidējais rezultāts valstī ir tikai 37,3% no maksimālajiem 100 un vēlamajiem 50%.

Analīzes par šāda rezultāta iemesliem Valsts izglītības satura centram (VISC) vēl neesot, laikrakstā pausto atreferē aģentūra BNS. Eksāmena darbs tiek uzskatīts par ideāli sastādītu, ja tā vidējais vērtējums valstī ir 50%, stāsta VISC pārstāve Kristīne Ilgaža. No "lielajiem" eksāmeniem, kurus kārtoja visvairāk skolēnu, šādam rezultātam tuvu šogad ir vidusskolu beidzēju sasniegumi centralizētajā eksāmenā latviešu valodā un literatūrā, kur vidējais rezultāts valstī ir 50,8%, kā arī angļu valodas eksāmenā – 51%. Augstāki rezultāti ir valsts valodas eksāmenā mazākumtautību skolu beidzējiem – 56,3%.

Matemātikas eksāmena rezultāti bijuši labi laikā, kad tas nebija obligāts visiem vidusskolu beidzējiem, taču pērn, kad pirmo gadu tas bija jākārto arī skolēniem, kuri brīvprātīgi to nebūtu izvēlējušies, vidējais rezultāts ir pazeminājies, stāsta Ilgaža. Neesot pamata runāt par to, ka tieši šogad skolēnu sasniegumi matemātikas eksāmenā būtu būtiski sliktāki, jo pērnā gada vidējais rezultāts atšķiras vien par 2%. Iespējams, rādītāju būtiski pazeminot arodskolu un vakarskolu beidzēju rezultāti, jo F līmeni, kas ir zemākais iespējamais, ieguvuši 44% arodskolu beidzēju. Pārbaudes darbu analīzi VISC pabeigšot septembrī, kad arī varēšot rast skaidrojumu.

Jau vēstīts, ka kritiku šogad izpelnījās matemātikas eksāmens 9. klasēm, kurā dažas skolas uzrādījušas ļoti sliktus rezultātus. Tomēr VISC norādīja, ka eksāmens bijis standartam atbilstīgs un ne pārāk sarežģīts.

Komentāri (22)

Ilze Poznaka(ex Melk 24.07.2010. 08.09

“..rezultāti bijuši labi laikā, kad tas nebija obligāts visiem vidusskolu beidzējiem..” – interesanti, kādi bija rezultāti pirms gadiem 10, kad nevienam pat prātā nenāca, ka matemātikas eksāmens varētu nebūt obligāts?

Jebkurā gadījumā visi šie eksperimenti ar matemātiku un vispārējo (t.i., virspusējo) dabasmācību bija kļūda pašos pamatos. Liela daļa bakalaura studentu vēl īsti nezina, ko viņi grib un kas viņiem būs vajadzīgs no visa tā, kas augstskolas programmā tiek likts priekšā – kur nu vēl vidusskolnieki! Skaidrs, ka lielākā daļa jauniešu aizplūst pa vieglākās pretestības ceļu…

“Eksāmena darbs tiek uzskatīts par ideāli sastādītu, ja tā vidējais vērtējums valstī ir 50%” – liek aizdomāties:
* ja izglītības līmenis aug, paceļam latiņu – OK
* ja izglītības līmenis rūk, nolaižam latiņu – :-|

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu