Sarkanās līnijas miglas zonā

  • Iveta Kažoka
  • 07.06.2010
Kristaps Kuhaļskis, F64

Kristaps Kuhaļskis, F64

Sarukušās reklāmas cenas priekšvēlēšanu kampaņas limitu padara milzīgu

Pagājušajā sestdienā sākās oficiālais priekšvēlēšanu aģitācijas periods. Tas ilgs 120 dienas – līdz 2.oktobrim, kad notiks 10.Saeimas vēlēšanas. Šajā laika posmā katram, kas vēlas izvietot politiskās reklāmas, jāievēro īpaši ierobežojumi, piemēram, partijas, kas startē visos piecos vēlēšanu apgabalos, nedrīkstēs reklāmām tērēt vairāk nekā 571 211 latus. Tas ir divas reizes vairāk nekā 2006.gada kampaņā. Krīzes apstākļos, kad kritušās gan reklāmas cenas, gan partiju ienākumi, šī summa ir milzīga.

Kādi būs priekšvēlēšanu tēriņi?
Lai gan partiju pašreizējie ienākumi neliecina par to, ka tām varētu rasties problēmas turēties likumā noteiktajos rāmjos, tomēr šāds iespaids ir mānīgs. Arī pirms 2009.gada pašvaldību vēlēšanām šķita, ka partijām krīzes apstākļos nav naudas, lai iztērētu to, ko likums tām ļauj tērēt, taču kampaņas beigās trīs partijas – Tautas partija (TP), LPP/LC un TB/LNNK – izrādījās iztērējušas visai tuvu maksimumam. Tā kā Saeimas vēlēšanām partijām naudas tradicionāli atrodas vairāk nekā pašvaldību vēlēšanām, tad man nav šaubu, ka arī šogad vairākas partijas politiskajām reklāmām tērēs visu, ko likums tām ļauj. Domāju, ka kopā partijas šīm vēlēšanām varētu iztērēt aptuveni 3-4 miljonus latus.Iespējams, vēl spilgtākā formā redzēsim arī pašvaldību vēlēšanu kampaņā jau novērotās tendences: kad partijas papildu resursus novirza tādām aktivitātēm, uz kurām tēriņu “griesti” neattiecas, piemēram, lielu pasākumu rīkošanai vai priekšvēlēšanu bukletu/avīžu drukāšanai.

Jaunākajā žurnālā