
Kaspars Znotiņš titullomā atstāj šokējoši autentiska Imanta Ziedoņa iespaidu. Foto — Pēteris Kreicbergs.
Alvja Hermaņa izrāde Jaunajā Rīgas teātrī nepataisa dzejnieku par ākstu, bet piedāvā aizraujošu ceļojumu pa iedomātu Ziedoņa visumu
Lielu daļu latviešu mākslas sabojā noņemšanās ap nacionālo jautājumu - vai katrā filmā, izrādē, grāmatā agri vai vēlu tiek pausts «mēs esam latvieši, ko nu lai dara?!». Alvja Hermaņa izrādēs nacionālais jautājums tiek aplūkots bez lieka patosa, atsevišķu cilvēku dzīvju pētījumos nonākot līdz nozīmīgiem vispārinājumiem.
Raksturīga Hermaņa Latviešu stāstu sērijas izrāžu īpašība ir iedziļināšanās materiālā un vielas pārzināšana. Arī tik gaisīgā, brīžiem pat sirreālā izrādē kāZiedonis un Visums ir ārkārtīgi precīzi vērojumi par dzejnieka dabu, darbu un attiecībām ar citiem cilvēkiem. Kaspars Znotiņš titullomā atstāj šokējoši autentiska Imanta Ziedoņa iespaidu, tomēr viņa un pārējās trupas spēles brehtiskie knifi regulāri atgādina - tā ir tikai ilūzija, konstrukcija, ne īstenība. Gluži tāpat kā dzeja.