Globālā pievilcība

Zīmējums — Ernests Kļaviņš

Zīmējums — Ernests Kļaviņš.

Pasauli apceļojušais IT žurnālists Maiks Bučers stāsta, kāpēc Latvija var veiksmīgi iekarot savu vietu jauno tehnoloģiju jomā

Maiks Bučers (Mike Butcher) izskatās nedaudz noguris. Viņu atrodu, nolīdušu aiz kolonnas Palladium koncertzāles attālā nostūrī un nepacietīgi ar acīm urbjoties MacBook Air ekrānā. Kad aicinu aiziet uz kādu interesantu kafejnīcu ap stūri, viņš nav atsaucīgs - viss, ko viņš vēlas, ir melna kafija, un to var dabūt tepat otrajā stāvā.

Otrdien viņš izlidoja no jauno IT uzņēmumu apbalvošanas ceremonijas Sanfrancisko un ceturtdien bija Rīgā, lai piedalītos ikgadējā jauno tehnoloģiju ideju festivālā Tech Chill, taču jādomā, ka ne jau tikai ceļojums viņam laupa sparu. Ilggadējais žurnālists ir gan ievērojamā jauno tehnoloģiju interneta žurnāla TechCrunch «klejojošais redaktors», gan arī līdzdibinātājs Londonas TechHub, kas palīdz jauniem interneta uzņēmumiem sākt biznesu. Viņš arī piedalās dažādās organizācijas, kas attīsta jaunu cilvēku programmēšanas iemaņas. 2009.gadā laikraksts The Daily Telegraph Bučeru nosauca par vienu no 50 ietekmīgākajiem cilvēkiem Lielbritānijā tehnoloģiju jomā, un nākamajos trijos gados Wired UK viņu iekļāva savā Lielbritānijas 100 ietekmīgāko digitālās nozares darbinieku sarakstā. Tikko ieradies Rīgā, viņš jau no paša rīta ir ielicis TechCrunch mājaslapā ziņu par 1,34 miljonus eiro lielo ieguldījumu, ko saņēmis Latvijas jaunais interneta uzņēmums Infogr.am, kas radījis rīku, ar ko ikviens var uztaisīt datu vizualizāciju internetā.

Jaunākajā žurnālā