Atgriešanās

Elita Kļaviņa un Vilis Daudziņš stiklotajā gaisa tiltā, kas simboliski savieno teātra veco ēku ar jauno — pagātni ar nākotni.
Foto — Reinis Hofmanis

Elita Kļaviņa un Vilis Daudziņš stiklotajā gaisa tiltā, kas simboliski savieno teātra veco ēku ar jauno — pagātni ar nākotni. Foto — Reinis Hofmanis.

Pēc septiņu gadu prombūtnes Jaunais Rīgas teātris atgriezies savās īstajās un vērienīgi pārbūvētajās mājās Lāčplēša ielā — ēkā, kurā 122 gadu laikā strādājuši seši teātri un tapušas sešas Latvijas kultūras kanonā iekļautas skatuves mākslas vērtības

Atlikušas tikai dažas dienas līdz pirmizrādei, un teātrī valda rosība kā pavasara uzmodinātā skudru pūznī. Strādnieki dienesta gaiteņos velk pēdējos otu triepienus un slauka remonta putekļus no Lielās zāles skatītāju krēsliem. Teātra trupa šurp pārcēlusies tikai pirms nedēļas, mantu kastes vēl nav izsaiņotas, bet mēģinājumu grafiks ir nežēlīgi saspringts. Gaisā jaušama gan sajūsma, gan trauksme. Tomēr Vilis Daudziņš un Elita Kļaviņa atrod laiku arī mums.

Elita Kļaviņa no šodienas Jaunā Rīgas teātra trupas bija pirmā, kas sāka strādāt Lāčplēša ielas ēkā jau režisora Jura Rijnieka vadītajā teātrī. Savukārt Vilis Daudziņš ēkas pārbūves laikā kļuva par valsts amatpersonu, jo kopā ar teātra valdes locekli Gundegu Palmu un režisoru Alvi Hermani bija komisijā, kas vērtēja iesniegtos projektus un regulāri apmeklēja namu, lai redzētu, kā virzās būvniecības darbi, tāpēc pārzina katru kaktiņu.

Jaunākajā žurnālā