Šoseja uz nekurieni

  • Endrū Higinss, © The New York Times News Service
  • 01.09.2021
  • IR
Foto — Scanpix

Foto — Scanpix.

Melnkalnes līderis stāsta, ka gandrīz miljardu dolāru dārgā autostrāde, kuru pasūtīja viņa priekšgājējs un kuru cēla ķīnieši, radījusi pamatīgu saspringumu valsts finansēs

Šķērsojot dziļas aizas, Melnkalnes kalnos uzcelta viena no pasaulē dārgākajām autostrādēm, kuras galapunkts ir… dubļains lauks pie neliela ciema ar pārdesmit mājām, no kurām daudzas ir tukšas.

Mirka Adziča no Matesevas ciema (15 iedzīvotāji) ir sajūsmā, ka drīz tik tuvu mājām būs moderns ātrgaitas ceļš. Vairs nebūs jāizmanto nedrošā kalnu pāreja, kas agrāk bija vienīgais savienojums ar ārpasauli. Lai gan viņai patīk jaunā ķīniešu būvētā šoseja, kuru pēc sešus gadus ilga bīstama darba plānots atklāt novembrī un kas izmaksājusi gandrīz miljardu ASV dolāru, Adziča līdz galam nesaprot tās jēgu. Viņas ģimene izdzīvo ar niecīgo šofera algu, kuru vīram maksāja ķīniešu celtniecības kompānija. Tāpēc sieviete ir neizpratnē, kāpēc viņas valsts, kas ir viena no nabadzīgākajām Eiropā, ir atvēlējusi tik daudz naudas milzīgam un supermodernam inženierijas projektam. Tagad Melnkalne ir parādā Ķīnai summu, kas ir vairāk nekā trešdaļa no visa valsts ikgadējā budžeta.

Jaunākajā žurnālā