«Mums nevajag vēl vienu traģēdiju»

  • Raivis Vilūns
  • 08.05.2019
  • IR
Viens no izdrupušajiem un rūsas sagrauztajiem Brasas satiksmes pārvada balstiem.
Foto — Būvniecības valsts kontroles birojs

Viens no izdrupušajiem un rūsas sagrauztajiem Brasas satiksmes pārvada balstiem. Foto — Būvniecības valsts kontroles birojs.

Pēc papildu aprēķinu iesniegšanas Deglava tilts atzīts par drošu un satiksme daļēji atjaunota, taču būvekspertiem ir nākamās bažas — par Brasas pārvada balstiem. Vēl pieciem tiltiem, kas Rīgā nav apmierinošā stāvoklī, remonti plānoti tikai pēc gada vai diviem

Rūsa dziļi iegrauzusies betona stabos, kas balsta Brasas satiksmes pārvadu Rīgā pa ceļam uz Mežaparku — izskatās, ka metāla armatūra pārvērtusies brūnās plēksnēs. Rādot 29. aprīlī uzņemtās fotogrāfijas, Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) direktora vietnieks Māris Demme atzīst — arī par šī tilta būvprojektu birojam «ir radušies jautājumi».

Rīgas domes Satiksmes departaments jau pērn Brasas pārvadu atzina par sliktākajā stāvoklī esošo tiltu Rīgā, un nupat 24. aprīlī beidzot sākās tā remonts, satiksme pilnībā slēgta centra virzienā. Taču BVKB ir radušās šaubas, vai plānotie darbi ir pietiekami — iespējams, tāpat kā Deglava pārvada gadījumā, nav ņemts vērā, cik sliktā stāvoklī patiesībā ir kolonnas. Projektā paredzēts nokalt bojāto betonu, bet biroja eksperts Pēteris Gode komentē: «Ja nokals visu lieko, varbūt tikai kaut kas pa vidu paliks.» Tāpēc biroja eksperti šobrīd izvērtē būvprojektu un plāno iesniegt savus jautājumus tā autoriem.

Jaunākajā žurnālā