
Rīgas Centrālās stacijas un tai piegulošās infrastruktūras pārbūve izmaksās aptuveni 888 miljonus eiro — tādas ir jaunākās prognozes. Tas ir gandrīz piecreiz dārgāk nekā 2017. gada aprēķinos. Foto — Eiropas Dzelzceļa līnijas.
Kā uzblīda Rail Baltica izmaksas, un kas īsti lēma par gadsimta projekta sadārdzināšanos?
Nu ko man teikt par Progresīvo izgājieniem, telefona klausulē noelšas bijušais satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņš nepiekrīt Satiksmes ministrijas nesen izteiktajam pārmetumam, ka sniedzis valdībai nepatiesu informāciju par Rail Baltica izmaksām 2022. gada pavasarī. Ministriem nāksies pieņemt nepopulārus lēmumus, tāpēc tagad meklējot kādu, uz ko novelt vainu, atgaiņājas Linkaits, kura pārstāvētā Jaunā Konservatīvā partija Saeimas vēlēšanās palika aiz svītras.
Tomēr Valsts kontroles ziņojums parāda virkni haotisku epizožu, kas sadārdzinājušas Rail Baltica izmaksas par daudziem miljoniem eiro. «Kaut kādā stadijā lēmumi ir pašpieņēmušies,» pēc šī ziņojuma publiskošanas jūnijā ironiski izteicās premjerministre Evika Siliņa (JV). «Man ir jautājums, kā Linkaita laikā varēja būt, ka valdība netika līdz galam informēta par to, ko patiešām Satiksmes ministrija plāno darīt,» viņa vaicāja uzrunā Saeimas deputātiem.