Kara balsis.* Kara šausmas datorspēlē

  • Mārtiņš Galenieks, speciāli Ir
  • 19.04.2023
  • IR
Starni Games vadītājs Ihors Timošenko (pa labi) un galvenais izstrādātājs Oleksandrs Sjeņins.
Foto no personīgā arhīva

Starni Games vadītājs Ihors Timošenko (pa labi) un galvenais izstrādātājs Oleksandrs Sjeņins. Foto no personīgā arhīva.

Kijivas uzņēmuma Starni Games pērn izstrādātā spēle Ukrainas kara stāsti ir unikāla ar to, ka cenšas nevis radīt alternatīvu realitāti kā vairums spēļu, bet ar dokumentālu precizitāti fiksēt pavisam nesenu vēsturi. Tā sastāv no trim atsevišķiem stāstiem par kara pirmo nedēļu notikumiem Hostomeļā, Bučā un Mariupolē. Spēles sižets balstīts aculiecinieku stāstos, un tās varoņi ir parasti iedzīvotāji, kuru mērķis ir izdzīvot un izkļūt no okupācijas zonas, ja iespējams. 

«Kad sākās karš, likās, ka mums par to jāstāsta, un spēles ir tas, kā mēs mākam to darīt. Ideju pameta arī tas, ka viens no mūsu kolēģiem astoņas dienas atradās okupētajā Bučā, līdz viņam izdevās no turienes evakuēties,» stāsta uzņēmuma vadītājs Ihors Timošenko, kad sazināmies videozvanā.

Jaunākajā žurnālā