Pēctecības pavediens

Markuss Mīle.
Foto — Jānis Leščinskis

Markuss Mīle. Foto — Jānis Leščinskis

Miele izpilddirektors Markuss Mīle sava vecvectēva izveidoto uzņēmumu cenšas vadīt pēc dibinātāju izkristalizētā principa — vienmēr labāk. Kā viņš salāgo attīstību ar tradīciju saglabāšanu?

Cepeškrāsns, kas pasaka priekšā ne tikai receptei nepieciešamo temperatūru, bet arī recepti. Un veļasmašīna, kas pazīst, vai kleksi uz jūsu krekla atstājis vīns vai bērna taukainās rociņas. Vācu sadzīves tehnikas ražotāja Miele preces ne katram ir pa kabatai, toties savus pircējus viņi sola atalgot ne tikai ar šādām un līdzīgām inovācijām, bet arī ar ilgu produktu kalpošanas laiku. 

Nu jau par daudzmiljardu kompāniju izaugušo biznesu Karls Mīle un Reinhards Cinkāns 1899. gadā izveidoja, lai ražotu… piena centrifūgas. Savukārt pirmās veļasmašīnas, kas tagad ir uzņēmuma firmas zīme, bet tolaik bija revolucionāra inovācija, tirgū laida tikai pēc desmit gadiem. 

Jaunākajā žurnālā