Delikātā gaisma

  • Ieva Puķe
  • 26.10.2016
  • IR
Gints Bērziņš.

Gints Bērziņš.

Sibīrijas izsūtīšanām veltītā Melānijas hronika Latvijas kinooperatoram Gintam Bērziņam bijis emocionāli smagākais darbs. Šī filma vajadzīga tieši tagad, uzskata kino meistars, kurš vēl paspējis dienēt padomju armijā

Vēsture parasti atceras tikai izcilu filmu režisorus, bet, kā likums, viņiem blakus stāvējuši  lieliski operatori. Tādi kā Gints Bērziņš, kurš uzņēmis gandrīz visas Lailas Pakalniņas un Viestura Kairiša filmas. Viņu komandā aicinājis arī, piemēram, Māris Martinsons (Amaya, 2010), Jevgeņijs Paškēvičs (Golfa straume zem ledus kalna, 2012), Vera Glagoļeva (Divas sievietes, 2014). Bērziņa kamera krievu režisores Glagoļevas darbā glāstījusi pasaulslaveno britu aktieri Reifu Fainsu, Martinsona filmā - japānieti Kaori Momoi, kas pazīstama no Holivudas grāvēja Geišas atmiņas, bet jaunākajā latviešu pilnmetrāžas kino, Kairiša Melānijas  hronikā - talantīgo šveicieti Sabīni Timoteo.

Jaunākajā žurnālā