Aizbēgt!

  • Anda Burve-Rozīte
  • 28.09.2016
  • IR
Foto-Ģirts ozoliņš, Picture Agency

Foto-Ģirts ozoliņš, Picture Agency.

Aiks Karapetjans Latvijas Nacionālajā operā iestudē Šarla Guno Faustu vēlīnās gotikas estētikā. «Ko jūs darāt ar savu dzīves laiku?» - tas ir galvenais jautājums, ko režisors vēlas rosināt skatītājos

Pirms pieciem gadiem, kad Aiks Karapetjans kļuva slavens ar savu pirmo pilnmetrāžas spēlfilmu Cilvēki tur - skarbo kāda Rīgas mikrorajona jauniešu dzīves reāliju, kas guva plašu rezonansi - , viņš nesen  bija iestudējis pirmo lielo darbu kādā citā žanrā. Proti, Seviļas bārddzini operā. Izrāde kā gada iestudējums ieguva Lielo mūzikas balvu. 

Vēsture atkārtojas: gada pirmajā pusē kārtīgi pastrādājis pie savas jaunās filmas - drāmas Pirmdzimtais, nu Karapetjans iestudē Šarla Guno Faustu. Vienu no operas vēsturē visbiežāk uzvestajām izrādēm, kuras libretā izmantota Gētes darba pirmā daļa. Fausts tika izvēlēts par Ņujorkas Metropoles operas inaugurācijas izrādi 1883. gadā. Latvijas režisors, kura uztverē drosme runāt nesaudzīgi un atklāti ir viena no vērtīgākajām īpašībām mākslā, savu Faustu veidojis, vēloties ar Mefistofeļa muti pateikt ko svarīgu mūsdienu cilvēkam. Pirmizrāde 30. septembrī.

Jaunākajā žurnālā