
Denijs de Heks. Foto — The New York Times.
Denijs de Heks no savām mājām Jaunzēlandē ar YouTube starpniecību ķidā krāpnieciskās kriptovalūtu shēmas
Pagājušajā gadā Denijs de Heks sevi uzskatīja par sociālo mediju guru, kuram gan pašam itin labi būtu noderējis kāda cita mediju guru padomi. Dzīvespriecīgais jaunzēlandietis ar lielām brillēm sniedza padomus par to, kā ievērojami paplašināt savu tiešsaistes auditoriju, taču pašam bija tikai 350 abonentu. Meklējot papildu ienākumus, viņš nodarbojās ar elektronikas preču piegādi pircējiem tieši no ražotājiem.
Šā gada februārī 52 gadus vecais de Heks saņēma e-pasta vēstuli no draudzenes vīra. Tajā bija vēstīts par kādu uzņēmumu, kas garantē iespaidīgus un stabilus ienākumus. Investoru grupa, kas tobrīd sevi dēvēja par HyperFund, bet kopš tā laika jau divreiz pārdēvēta, piedāvāja 600 dienu laikā trīskāršot jebkādu ieguldītās naudas summu.